Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


România, 10 ani în UE: Promovarea este cheia în turism

eu.jpg

Vedere cu Castelul Peleș, Sinaia
Image source: 
Magda Prelipceanu

În cei  10 ani de la aderarea lA Uniunea Europeană turismul românesc a evoluat. Pentru ca România să ajungă o destinaţie turistică de top, turismul are nevoie de un buget de promovare mult mai mare decât a avut până în prezent. O spune la RFI președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, Alin Burcea.

Câteva cifre:

În jur de 1,5 milioane de cetățeni români aleg să-și petreacă vacanțele în destinații europene. Ei cheltuiesc 200-300 milioane de  euro pe an.

Turiștii străini aduc în România în jur de 2,2 mld euro. Pare o sumă mare, dar nu este. Franța încasează zeci de miliarde. 1,4 milioane de străini pe an sosesc în România în interes de afaceri. Doar în jur de 800.000 de oameni vin să-și petreacă vacanța în România. Spre comparație, în Bulgaria – o țară jumătate cât România și care a aderat la UE tot la 1 ianuarie 2007 - ajung în jur de 9 mil de străini/an.

Concluzia: putem atrage mai mulți turiști străini, dar pentru aceasta e nevoie bani pentru promovare. “Dacă actualul guvern, va aloca 17 milioane de euro/an pentru promovarea României, așa cum a promis,  rezultatele vor fi spectaculoase. Putem dubla cifrele din încasări de la turiștii străini în doar 4 ani”  spune președintele ANAT. Cu o condiție: să înțelegem că “nu cu Marea Neagră trebuie să ieșim la export, ci cu Delta Dunării, mitul lui Dracula, circuitele transilvane și natura, de ce nu?” spune la RFI Alin Burcea (AUDIO).

Ascultă: Alin Burcea, președinte ANAT
989