Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Traseul final pentru autostrada Sibiu-Pitești, avizat. Sorin Ioniță: Era clar de 20 de ani

sibiu_pitesti.jpg

Image source: 
pixabay.com

A fost avizat întreg traseul final pentru autostrada Sibiu-Pitești, considerată cel mai important proiect de infrastuctură din România. Autostrada  ar urma să treacă prin Curtea de Argeș, Văleni, și să iasă în județul Vâlcea prin localitatea Racovița, relatează News.ro. Autostrada, finanțată din bani europeni, are termen de finalizare oficial anul 2021. Rămâne însă veșnica problemă a studiului de fezabilitate, mai ales că firmele care au câștigat contractul de revizuire a documentului nu au livat nici până acum rezultatele promise.

În această situație, spune la RFI Sorin Ioniță, de la Expert Forum, avizarea traseului nu înseamnă mare lucru. Chiar și așa, este o decizie corectă, dar întârziată. Și, cel puțin până nu se ajunge în faza de licitație de lucrări, orice termen de finalizare rămâne hazardat, e de părere Sorin Ioniță:

"Traseul ăsta era clar de 20 de ani. Ca să nu zic că era clar de 50 de ani, când au fost primele propuneri de trasee din perioada Ceaușescu. Decizia asta este corectă, dar vine cu 50 de ani întârziere.Am auzit mai demult o declarație foarte bună a cuiva, că orice este prognoză și promisiune de deadline este complet hazardată până ce n-ai depășit faza de licitație de lucrări. Ceea ce mi se pare foarte corect. Ei n-au studiu de fezabilitate. Nu se știe cum o să fie. Nu știu cantitățile de lucrări. Ce iese la licitație, de câte ori se contestă licitația. Nu a fost pregătit în niciun fel și toate guvernele de până acum sunt responsabile.Studiul trebuie să fie bun, dar asta cade în responsabilitatea viitorului guvern. Masterplanul...bine că există , însă trebuia să existe de 15 ani. Sper să nu mai fie repus în discuție de către viitorul parlament. Realmente ne facem de râsul curcilor. "

Autostrada A 1 Piteşti-Sibiu (cu termen estimat de finalizare 2021) necesită investitţii de aproximativ 1,6 miliarde de euro şi este finanţată din fonduri europene. Este ultima secţiune de autostradă fără contract de construire de pe coridorul european Nădlac 2 – Constanţa.

 

Ascultă AICI interviul complet:
1223