Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Cine-concert după un scurt-metraj de Eva Pervolovici la MNAC

o_seara_in_atelierul_parintilor_mei_eva_pervolovici.jpg

Scurt-metrajul „O seară în atelierul părinților mei” în regia Evei Pervolovici
Scurt-metrajul „O seară în atelierul părinților mei” în regia Evei Pervolovici
Image source: 
Headsome Communication

Marți, 3 octombrie, de la ora 20.00, la Muzeul Național de Artă Contemporană are loc finisajului expoziției „METAREALIA — În același timp” | 2META, printr-un eveniment inedit care îmbină filmul și muzica.

Scurt-metrajul „O seară în atelierul părinților mei”, coproducție Ysé Productions (Franța) și META Cinema – Fundația Culturală META (România), documentează în cheie autobiografică formarea tinerei regizoare Eva Pervolovici: „Există un imaginar genetic, celule de creativitate, o memorie comună,  care se transmite între părinți și copii?”

Producție cinematografică reunește patru mari actrițe din generații diferite: Ada Condeescu, Esther Garrel, Marie Rivière și Agathe Dronne.

Proiect cinematografic de scurt-metraj susținut și co-finanțat de Primăria din Paris, Administrația Fondului Cultural Național și Impuls Leasing.

Scurt-metrajul care stă în centrul evenimentului de marțea viitoare de la MNAC este „O seară în atelierul părinților mei” de Eva Pervolovici. Coproducție Ysé Productions (Franța) și META Cinema – Fundația Culturală META (România), filmul documentează în cheie autobiografică formarea tinerei regizoare Eva Pervolovici, o artistă care are deja în palmares un prim lung-metraj și mai multe scurt-metraje, lucrări de artă video, foto, colaborări la romane colective și articole în reviste de artă.

„Eu nu m-am implicat niciodată în viața artistică a părinților mei și poate că nu le-am înțeles bine munca, până în anul 2011, când s-au reîntors la pictură. Premisa filmului este surpriza și emoția percepută acum câțiva ani când, intrând în atelierul lor și privindu-le tablourile, m-am pomenit transpusă în copilărie și am început să-mi pun întrebări despre felul în care ni se formează lumea interioară. Se crede că imaginile pe care le percepem în primii ani de viață ne modelează imaginația. Cum e atunci posibil ca tablourile pictate 30 de ani după nașterea mea aduc la suprafață vise din copilărie și filme visate? Mă trezesc în fața unei cronologii inversate. Ca și cum tablourile încă nepictate mi-au influențat filmele. Există un imaginar genetic, celule de creativitate, o memorie comună care se transmite între părinți și copii?” (regizoarea Eva Pevolovici)

Scurt-metrajele care completează programul serii de 3 octombrie de la MNAC sunt: „Ica Riding Hood” (Beleza Film, Germania), „LubaBen” (Kinoelektron, Franța) și „Untitled” (META Cinema – Fundația Culturală META, România).

Cine-concertul serii, pe muzică de Benoît Maerens, îi reunește pe: Carmen Cârneci (Dirijor), Emil Vișenescu (Clarinet), Dan Cavassi (Violoncel), Silviu Prodan (Contrabas), Ciprian Pârciu (Trombon), Adam Fiminiceanu (Contrafagot), Alina Alexandra Trifu (Percuție) și Alexandru Badiu (Theremin).

Evenimentul se va încheia cu o sesiune de întrebări și răspunsuri moderată de criticul de film Ileana Bîrsan, la care vor lua parte: actrițele Ada Condeescu, protagonistă a momentului de lectură din cadrul evenimentului, Rhuna Mocanu (rolul principal din „Ica Riding Hood”), muzicienii, membrii grupului 2META – Maria Manolescu și Romelo Pervolovici –, Radu Pervolovici, producătorul scurt-metrajului, Andreea Drăghicescu, directorul de producție al scurt-metrajului, și Raluca-Elena Doroftei, curator.  

Expoziția care reprezintă punctul de plecare al cine-concertului – „Metarealia – În același timp” – a fost vernisată în primăvara acestui an. Proiectul prezintă duo-ul Maria Manolescu și Romelo Pervolovici (2META) într-o ipostază inedită, separând masculinul și femininul în două discursuri paralele, dar care se și intersectează, având ca fond comun pictura.

EVA PERVOLOVICI

Absolventă a unui MFA Film Advance Practice (Edinburgh), și a secției regie la UNATC, în prezent doctorantă în cinema la Sorbona, Eva Pervolovici și originialitatea muncii sale au fost recompensate la numeroase festivaluri în întreaga lume. A participat la „Talent Campus” din Berlin, Sarajevo et Rejkjavik. În 2010, selecția pentru „Berlin Today Award” i-a permis să realizeze scurt-metrajul „Little Red”, care a fost prezentat la Festivalul de la Berlin din 2011.

În același an, a obținut Premiul „Cannes à la Flip” pentru cel mai bun scurt-metraj. Scurt-metrajele LubaBen și Mina au fost prezentate la festivalul de la Rotterdam din 2011 (în competiție și în programul Spectrum).
 
Primul ei lung-metraj, „Marussia”, produs de KinoElektron, a fost prezentat la Festivalul de la Berlin în 2013, la categoria Generation. Laureat cu Premiul TV5 Monde pentru cel mai bun film Francofon la Festivalul International Transilvania – TIFF – și premiul publicului la Auburn, Australia, Marussia a călătorit în lumea întreagă, între Ankara, Rehovot, Rio de Janeiro, Bahamas,  Lahore etc.
 
Începând din anul 2008, Eva trăiește și lucrează la Paris.

Sursa : Headsome Communication

329