Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Mii de bucureșteni au alergat și anul acesta pentru a ajuta femeile care au trecut printr-o mastectomie

cursa_casiopeea_2017.jpg

Cursa Casiopeea 2017
Cursa Casiopeea 2017
Image source: 
Rogalski Damaschin PR

În ciuda temperaturilor scăzute, aproximativ 2.500 de bucureșteni au alergat sâmbătă, 7 septembrie pentru supraviețuitoarele cancerului la sân, în cadrul Crosului Casiopeea. Cursa Roz, eveniment aflat deja la ediția cu numărul 11, este singurul cros organizat în beneficiul femeilor care au trecut printr-o mastectomie, toate taxele de participare fiind folosite pentru cumpărarea de proteze mamare. Anul acesta, banii strânși din donațiile participanților vor fi folosiți pentru achiziționarea de proteze pentru cel puțin 250 de femei.

Banii strânși din donațiile participanților vor fi folosiți pentru achiziționarea de proteze mamare pentru sute de femei.

Controalele anuale pot salva mii de vieți

Numărul româncelor diagnosticate cu cancer de sân este alarmant. 75% dintre cele diagnosticate ajung pe masa operațiilor, iar peste 30% dintre acestea nu supraviețuiesc, din păcate. Aceste cifre pot fi evitate, dacă boala este depistată la timp, prin prevenție. Controalele se realizează prin ecografie mamară sau mamografii, mai târziu, completate și de auto-palpare.

„Cultura prevenției încă nu este adoptată de suficiente femei, astfel încât ecografiile mamare și mamografiile, după o anumită vârstă, nu au devenit obiceiuri anuale. De multe ori mastectomia poate fi evitată prin câteva vizite preventive la medic.”, a declarat Dr. Marina Oțelea, Președintele Asociație Casiopeea.

Protezele mamare sunt o necesitate, dar vin după o lungă așteptare

Protezele mamare vin ca o soluție pentru femeile care nu optează pentru reconstrucție. Acestea sunt decontate de către Casa Națională de Asigurări, însă procesul de obținere este greoi și listele de așteptare sunt lungi, o femeie așteptând și până la 2 ani înainte să intre în posesia uneia. Ele sunt mai mult decât o intervenție asupra esteticii trupului, acționând atât la nivel fizic, cât și la nivel emoțional. Din punct de vedere fizic, protezele echilibrează presiunea exercitată de sâni asupra coloanei vertebrale, ajutând la evitarea durerilor și deformării posturii. Emoțional, impactul este extrem de profund, ajutând femeile să își regăsească feminitatea, despre care simt că le-a fost răpusă. Astfel, ele vor avea cele mai mari șanse la o viață asemănătoare celei dinaintea operației.

 „O cicatrice spune o poveste, dar aceasta nu trebuie să fie tristă. E o poveste despre supraviețuire și vindecare, atât pentru corp, cât și pentru suflet. Misiunea noastră este de a fi alături de supraviețuitoare în fiecare an. Suntem mândri că și anul acesta vom putea să oferim proteze pentru cel puțin 250 de femei.”, a completat Dr. Marina Oțelea.

O cauză pentru care mii de oameni aleargă anual
Crosurile și Marșurile Casiopeea se adresează tuturor persoanelor care își doresc să contribuie la calitatea vieții femeilor care au trecut printr-o mastectomie. În cele 11 ediții au alergat peste 21.000 de persoane, reușind ajute la donarea de peste 1.970 de proteze, fără a le lua în considerare pe cele care urmează să fie donate anul acesta.

Evenimentul sportiv este structurat în șase curse pe categorii de vârstă diferite. Astfel, pot participa copii cu vârste pornind de la 6 ani, adolescenți și adulți, iar copiii mai mici se pot înscrie cu părinții sau bunicii la Marșul Familiei. Mai mult decât o competiție sportivă, Cursa Roz este o inițiativă a solidarității, o invitație la empatie și implicare într-o cauză ce merită susținută de toată lumea, copii sau adulți, femei sau bărbați.

În fiecare an, companii importante din România s-au alăturat acestei cauze, înscriind echipe proprii în cadrul competiției Corporate Challenge. Grupul Renault România, Michelin, Groupama, Engie sunt câteva dintre companiile care își mobilizează sute de angajați pentru a participa la cursele și marșurile Casiopeea.

Evenimentul a avut loc cu sprijinul:
Sponsorilor: Kaufland, Groupe Renault, Michelin, Nestlé Fitness, Engie, Decathlon, Société Générale European Business Services,

Partenerilor: Crédit Agricole, Finexpert, Federația Română Sportul pentru Toți, Camera Franceză de Comerț și Industrie în România, Kyralina, Liceul Francez „Anna de Noailles”, Comitetul Olimpic și Sportiv Român, mediaTRUST, Apa Nova, Ateliere Fara Frontiere, BIC, Veolia, 7Card, Borsec, L’Oréal Romania, Arta Grafica, Orange, Up România, Groupama Asigurări, Institutul Francez din București, Ambasada Franței în România, Touch Communications, Rogalski Damaschin Public Relations

Partenerilor media: RFI România, Psychologies, Click! Sănătate, Click! pentru femei, CSR Media, Sănătatea de Azi, Femeia, Ioana, Mami, Femeia de Azi

***
Despre Asociația Casiopeea
Asociația Casiopeea este un proiect unic în România, născut din dorința de a promova sportul și sănătatea prin acțiuni concrete, cu impact direct în societate. Crosurile Casiopeea reprezintă una dintre cele mai cunoscute inițiative ale fundației, reunind anual peste 2.500 de participanți.

Taxele de participare sunt investite în totalitate în proteze mamare, completând astfel programul național de îngrijire și sprijin, dedicat femeilor care suferă de cancer la sân.

Sursa : Rogalski Damaschin PR

 

 

185