Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Doi ani de la Colectiv: Guvernul geme de ştabi concediaţi după tragedie (Adevărul)

2_ani_colectiv.jpg

Coaliţia PSD-ALDE a promovat în Guvern şi în alte instituţii ale statului o bună parte din politicienii demişi după tragedia de la Colectiv
Image source: 
Colaj Adevărul

Guvernul PSD dă peste cap mediul de business cu noile propuneri fiscale (Ziarul Financiar) - Companii neserioase vor să construiască autostrada Pitești - Sibiu (România Liberă) - 1.000 km promiși, 220 de amânări, 0 km realizați (Jurnalul Național)

Doi ani de la Colectiv: Guvernul geme de ştabi concediaţi după tragedie (Adevărul)

În urmă cu doi ani, oamenii ieşiţi în stradă după tragedia de la clubul Colectiv, în care au murit 65 de persoane şi peste o sută au fost rănite, au cerut eradicarea corupţiei, înlăturarea guvernanţilor aflaţi la putere şi reformarea clasei politice. Fostul premier Victor Ponta şi echipa sa din Guvern au demisionat, la presiunea  zecilor de mii de oameni care protestau în toată ţara.  Dar, între timp, mulţi membri ai acelei guvernări nu doar că nu au fost traşi pe linie moartă, ci au revenit pe funcţii înalte, ba chiar au fost avansaţi. Au ajuns premieri, vicepremieri sau miniştri. Şi nu sunt puţini: o treime din actualul guvern este compus din persoane care au fost silite să-şi părăsească funcţiile în urma tragediei de la Colectiv.
Prima persoană demisă de Victor Ponta a fost Marius Dunca, şeful Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, la două zile după incendiul de la Colectiv. I se reproşa că oamenii din subordine au fost în control la Colectiv cu o zi înainte de incendiu, dar că nu au făcut verificări aşa cum era scris în fişa postului. Doi ani mai târziu, Marius Dunca deţine portofoliul de ministru al Tineretului şi Sportului în Guvernul Tudose, după ce a făcut parte şi din echipa fostului premier Sorin Grindeanu.
Adevărul notează și că la doi ani de la incendiul din clubul Colectiv, Justiţia nu a găsit încă un vinovat pentru tragedia care a curmat 65 de vieţi. Abia săptămâna trecută Curtea Militară de Apel a decis să înceapă judecata în dosarul în care sunt cercetaţi angajaţii ISU care au închis ochii la neregulile din „clubul groazei“. Expertizele complicate, numărul mare de răniţi şi de rude ale celor decedaţi, chichiţele avocăţeşti, problemele de procedură, într-un astfel de caz fără precedent fac ca soluţionarea dosarelor să fie anevoioasă. Trei dosare au fost finalizate prin rechizitoriu, iar două dintre acestea au fost unite. Procesele abia au debutat.
La doi ani de la tragedia Colectiv, care a ţintuit-o în comă într-un pat de spital timp de o lună, Adina Apostol spune că nu s-a schimbat nimic. „E frustrant că totul bate pasul pe loc însă viaţa merge mai departe”, a povestit tânăra într-un interviu acordat ziarului „Adevărul”. „Cineva trebuie să plătească pentru ce s-a întâmplat acolo. Astfel de tragedii nu trebuie să se mai întâmple. Dacă lăsăm lucrurile aşa, se poate repeta”, mai spune supraviețuitoarea tragediei... Integral în Adevărul. 

 

Guvernul PSD dă peste cap mediul de business cu noile propuneri fiscale (Ziarul Financiar)

Oamenii de afaceri şi consultanţii sunt surprinşi de avalanşa de modificări ale Codului fiscal. „Vor dispărea foarte mulţi întreprinzători“, spune reprezentanta unei companii cu afaceri de sub 1 milion de euro pe an. 
Tensiunea dintre guvern şi mediul de business a crescut la cote alarmante la sfârşitul săptămânii trecute după ce Ministerul de Finanţe a anunţat modificări substan­ţiale ale legislaţiei fiscale: 1% impozit pe cifra de afaceri pentru companiile cu ve­ni­turi până într-un milion de euro, taxare nouă la PFA, modificări în fiscalitatea companiilor transfrontaliere. Surpriza a fost introducerea unei taxe de 2% peste salariul brut, care între timp a devenit 2,75%. Cu toată noua taxă, guvernul susţine că în total costul angajatorului va fi mai mic cu 2% decât în prezent, adică de la 39% taxe şi contribuţii pe salarii, acestea vor scădea la 37%.

 

Companii neserioase vor să construiască Autostrada Pitești Sibiu (România liberă)

Ultimele loturi din zonele de câmpie și de deal ale A1, autostrada care va lega Constanța de Nădlac, au în sfârșit pețitor, iar în perioada următoare vor fi desemnați constructorii care să se apuce de treabă. Evident, după ce vor fi soluționate nelipsitele contestații. Printre cei care au depus ofertă pentru construcția secțiunilor 1 și 5 se află și societăți românești sau străine care au avut contracte reziliate sau finalizate cu mare întârziere.
Iar o altă problemă vine din faptul că în ultimii 27 de ani România nu numai că a construit șosele rapide cu viteza melcului, dar toate tronsoanele au fost fie la șes, fie în zonă deluroasă. De-abia de-acum încolo începe adevărata provocare pentru autorități și constructori, și anume străpungerea Carpaților. O nucă tare, dacă ținem cont de faptul că până și în zonele deluroase au fost probleme (vezi tronsonul Cunța-Săliște inaugurat de Victor Ponta în campanie electorală și care a trebuit dărâmat și construit de la zero).

 

1.000 km promiși, 220 de amânări, 0 km realizați (Jurnalul Național)

În materie de autostrăzi și drumuri expres, România reușește să doboare toate recordurile negative. Se construiește într-un ritm extrem de lent, iar de multe ori imediat după finalizarea lucrărilor, drumurile sunt băgat în reparații pentru că au apărut fisurile. Licitațiile organizate de Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru construirea a circa 1000 km de autostradă, mulți dintre ei transformați ulterior în drum expres, au fost amânate de peste 220 de ori.

 

Revista presei românești - 30 octombrie 2017
303