Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Proteste violente ale transportatorilor italieni

proteste_italia_transportatori.jpg

Sursa foto : REUTERS/Stringer

Deşi se anunţa paşnic, protestul transportatorilor italieni a căpătat forme de violenţă la Torino, Genova, Florenţa şi în câteva localități din regiunea Veneto.

"Sunteţi la fel ca şi noi!"  strigau șoferii din Torino către agenţii de poliție care şi-au dat jos casca de protecție.

 

 Șoferii au aruncat cu pietre în sediul Regiunii Piemonte, iar patru persoane au fost arestatate, în vreme ce la Napoli protestatarii -puţini la număr - au întrerupt traficul în centrul orașului.

 

“Suntem aici pentru a protesta împotriva Guvernului. Suntem Obosiți să fim sclavii politicii. Trebuie să ne revoltam împotriva guvernului care ia decizii pe ascuns. Avem nevoie de un ajutor. Trebuie să ieșim toţi în stradă. Vom merge toţi la Roma să protestam”.

 

Tăierea rambursării accizelor, incertitudinea absolută privind resursele destinate sectorului, cu referire în special la intervențiile pentru limitarea costului forței de muncă, absența de inițiative concrete pentru reprimarea fenomenului de sabotaj abuziv practicat de operatori externi sunt principalele motive ale acestui protest.

 

Reprezentanții Organizațiilor de transport atrag atenția autorităţilor că în loc să fie penalizaţi micii transportatori este necesar să se îndrepte atenția asupra controlului clienților și în special asupra operatorilor străini care, în Italia, din cauze necunoscute, sunt lăsați fără a fi penalizați, să circule în dreapta și-n stânga fără un minim control privind timpul de conducere pe zi.

 

Din 100 de controale efectuate pe șosele, numai 2 sau 3 sunt asupra unor vehicule străine- se plâng transportatorii.

 

Duşmanul numărul unu al italienilor ar fi șoferul român. Şi aceasta deoarece românii acceptă plăţi mult mai mici, iar diferența de salariu dintre unii şi alţii este de aproape 10.000 de euro anual.

 

Greva de astăzi, care s-ar putea extinde până  vineri, a fost declarată în mod unitar de toate sindicatele şi este organizată ca protest împotriva legii stabilității care taie autotransportului circa 330 de milioane de contribuții destinate rambursării accizelor la carburanți și alte fonduri.

 

 

 Criza se simte puternic în acest sector, dacă în 2008 se înmatriculau într-un an peste 22.000 de vehicule grele, în prezent abia dacă se ajunge la 9.500. 25 de firme de transport se închid pe zi in Peninsulă.

 

Şoferii se plâng şi de prețul combustibilului, care în Italia creşte tot mai mult şi duce implicit la o extindere şi mai mare a firmelor din Europa de Est care au costuri ale carburanților și pentru angajați mai mici cu 30 - 40%.

 

 

590