Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Pista 1 de la aeroportul Otopeni, reabilitată. Pro Infrastructura: Mai mult cârpeli

pista.jpg

Image source: 
pixabay.com

Compania Națională de Aeroporturi București anunță reabilitarea unei porțiuni importante a Pistei 1 a aeroportului Otopeni. La solicitarea RFI, reprezentanții companiei precizează că vor fi reparați 28.000 de metri pătrați, prin eliminarea unui strat gros de 10 centimetri și turnarea a două noi straturi de asfalt. 

 

Odată terminate, lucrările ar urma să permită operarea la capacitate maximă, inclusive în condiții de vremea rea. Anterior, asociația neguvernamentală Pro Infrastructura a criticat dur reabilitarea făcută, susțin reprezentanții ONG-ului, cu superficialitate. Este mai degrabă o cârpeală menită să împiedice degradarea și nicidecum să îmbunătățească pista, susține Ionuț Ciurea, de la Asociația ProInfrastructura: 

Sunt niște lucrări cumva de suprafață, le putem spune, pentru că se înlocuiește doar stratul așa-zis de uzură. Un strat subțire de asflat se înlocuiește doar în anumite părți ale pistei, care sunt foarte deteriorate. Aceste lucrări nu sunt de reabilitare  a unei piste. Sunt pur și simplu  lucrări simple, de mentenanță. Ele sunt din păcate mai mult niște cârpeli, pentru că nu vorbim de o reabilitare în amănunt, în adâncime dacă vreți, a pistei și nu vorbim de toată suprafața pistei. La o reabilitare adevărată trebuie înlocuită sub-structura pistei. Aceste lucrări de minimă mentenanță nu cresc sub nicio formă calitatea pistei

Orice pistă are un indice de portanță (PCM) , un indicator folosit de companiile aeriene care astfel decid ce tip de aeronavă poate ateriza acolo, mai spune Ionuț Ciurea. Lucrările actuale de la Otopeni nu ar face altceva decât să mențină acest indicator la o anumită valoare, fără a căuta să-l îmbunătățească, astfel încât să poată ateriza și aeronave mai mari. 

Explicațiile complete în interviul acordat de Ionuț Ciurea RFI

 

448