Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Retromobile, salonul care transformă Parisul în capitala maşinilor de colecţie (REPORTAJ AUDIO SI FOTO)

img_3795.jpg

Corneliu Nàstase, patronul firmei RetroRoadster, alàturi de un Maserati 3500 GT
Corneliu Nàstase, patronul firmei RetroRoadster, alàturi de un Maserati 3500 GT
Image source: 
Vasile Damian

Până duminică are loc la Paris salonul « Retromobile », salonul pasionaţilor şi amatorilor de maşini vechi. Pester 500 de automobile de colecţie sunt astfel prezentate pe cele 6 hectare de expoziţie la Porte de Versailles. Un salon ajuns la a 41-a ediţie.

Colecţionari avizaţi sau simplii curioşi, amatori de maşini vechi sau doar în căutare de o nouă investiţie, nostalgici ai unor vremuri apuse – fiecare îşi poate găsi fericirea venind să viseze, să se extazieze sau se informeze la Retromobile. La faţa locului, sute de maşini, una mai frumoasă sau mai surprinzătoare decât alta, dar şi membrii ai unor cluburi de colecţionari, federaţii de automobilişti, librari, case de licitaţii, organizatori de raliuri, fabricanţi de piese, constructori sau restauratori precum Corneliu Năstase, patronul firmei RetroRoadster şi reprezentantul jantelor Borrani în Franţa.

Pe numeroasele aleei ale salonului parizian, practic numai maşini de excepţie, adevărate pepite pe 4 roţi. Printre ele, un model Napier din 1903, cea mai veche maşină de curse încă pe roţi. Nu departe, adus tot de la Beaulieu unde se află superbul muzeu al maşinilor, un Fiat S76 din 1911. Un monstru de maşină, în greutate de o tonă, devenit repede un pericol chiar şi pentru piloţii cei mai experimentaţi.

« Romboide », maşini unice în lume prin poziţia roţilor lor : în romb

Tot printre modelele de excepţie prezentate la această ediţie Retromobile, aşa-zisele « Romboide », 5 maşini unice în lume prin poziţia roţilor lor : în romb, de unde şi numele acestor automobile. Primul a văzut lumina zilei în 1947, avea o caroserie din aluminiu iar faţa şi spatele maşinii erau identice. Pininfarina a creat în 1960 un nou model cu o caroserie aerodinamică extraordinară. In fine, un designer francez a creat în anii ’90 un prototip futurist cu o caroserie ovală. Corneliu Năstase a venit anul acesta la salon cu un Maserati 3500 GT din 1960 superb întreţinut dar şi cu un “schelet” de maşină. Mai exact un motor, cu arborele de transmisie, jantele roţilor spate şi amortizoarele unui Jaguar în curs de restaurare în atelierele RetroRoadster. Un fel inedit de a arăta măiestria de care este capabilă echipa lui Corneliu Năstase.

Ferrari 335 S Spider Scaglietti: între 28 şi 32 milioane de euro

Ca în fiecare an, casa de licitaţii Artcurial, cea mai mare din Franţa, organizează o vânzare de excepţie. Anul acesta nu mai puţin de 200 de automobile vor fi scoase la licitaţie dar una singură atrage toate privirile : un Ferrari 335 S Spider Scaglietti din 1957. Automobil-vedetă, câştigător sau foarte bine plasat în numeroase curse, acest model de uzină ce poate atinge 300 de kilometrii pe oră este evaluat între 28 şi 32 de milioane de euro ! O sumă astronomică într-o licitaţie de mare clasă care-i va permite lui Artcurial Motorcars să-şi confirme poziţia de lider în Europa continentală în sectorul licitaţilor de maşini de colecţie.

Un tanc sovietic T34 la salonul Retromobile

In fine să mai spunem că anul acesta la Retromobile muzeul blindatelor din Saumur a adus o piesă mitică, legendarul tanc sovietic de asalt T34. Instrument esenţial al victoriei URSS contra Germaniei naziste, tancul T34 este cel care avea să termine învingător în 1945 într-un Berlin transformat în ruine. Blindatul robust şi simplu de 30 de tone, fabricat în peste 22 de mii de exemplare, şi-a terminat cariera în 1996, adică după mai bine de 5 decenii de activitate.

Retromobile, salonul care transformă Parisul în capitala maşinilor de colecţie
736