Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Aeroporturile franceze afectate de controalele la frontieră

aeroportul_roissy_charles-de-gaulle_este_primul_aeroport_francez_si_al_doilea_european.jpg

Aeroportul Roissy Charles-de-Gaulle este primul aeroport francez si al doilea european
Aeroportul Roissy Charles-de-Gaulle este primul aeroport francez si al doilea european

Tensiunea creşte pe aeroporturile pariziene, odată ce orele trec iar călătorii sunt nevoiţi să coopereze cu autorităţile vamale pentru a se putea îmbarca. Totul, în plin sezon turistic. O situaţie care pune probleme companiilor aeriene iar actorii din sector cer ajutorul guvernului pentru a descâlci situaţia. Avioanele decolează cu întârzieri mari. Aeroporturile din Nisa şi Marsilia au şi ele aceleaşi probleme

 

"Nu s-a mai văzut aşa ceva şi este din ce în ce mai rău", afirmă preşedintele-director general al Corsair. De câteva săptămâni, timpii de aşteptare au crescut în faţa posturilor de control ale poliţiei de frontieră. Se înregistrează chiar şi două ore de aşteptare, în special pentru zborurile internaţionale.

Primul care a tras semnalul de alarmă este preşedintele companiei aeriene Air Caraibes, Marc Rochet. Încă de pe 30 iunie el atenţiona că întârzierile înregistrate din cauza controalelor la frontieră în Aeroportul Orly au atins un nivel critic, provocând perturbări ale ordinii publice. Situaţia s-a propagat de atunci în toate aeroporturile pariziene. De vină ar fi numărul scăzut al celor care ar trebui să realizeze aceste controale, în condiţiile în care s-au multiplicat măsurile de securitate ca urmare a atacurilor teroriste din Franţa. Responsabilii sectorului aerian şi aeroportuar francez au prezentat reprezentanţilor guvernamentali o serie de măsuri pentru a fi îndepărtată  « tromboza » instalată la nivelul frontierelor aeriene franceze.

În luna aprilie, David Skuli, şeful Poliţiei de Frontieră se exprima în faţa comisiei de anchetă parlamentară în ceea ce priveşte viitorul Schengen :  «Vom trăi cu această ameninţare teroristă mult timp. Nu pot răspunde pozitiv la cererea ca aeroportul Roissy să fie tranzitat în mai puţin de 30 de minute. Controalele trebuiesc înnăsprite iar personalul suplimentat”.

Declaraţia oficialului pare justă dar întărirea controalelor la frontieră naşte probleme practice. Seful AirFrance a solicitat la începutul săptămânii ca măsuri urgente să fie luate pentru ca situaţia să fie ameliorată. Într-o declaraţie pentru Reuters, responsabilul AirFrance spune că  timpii de aştepare pentru controlul poliţiei sunt foarte mari:  uneori mai bine de o oră şi jumătate la Roissy şi două ore la Aeroportul Orly.  

Seful de la Corsair, Pascal de Izaguirre spune: «această lipsă de personal este de neînţeles şi într-atât de iritantă încât pasagerii devin tot mai nervoşi. O nemulţumire care este apoi transferată echipelor noastre iar astfel organizarea are de suferit. Acum, nivelul de dezorganizare a ajuns la un aşa nivel că unele zboruri sunt întârziate între două şi trei ore”.

Preşedintele Air Caraïbes evoca la finele lui iunie un total de 320 de ore de întârziere la decolare pentru ansamblul zborurilor internaţionale cu plecare de pe Orly.

Numeroase companii cer intervenţia ministrului de Interne pentru a suplimenta efectivele şi pentru a instala dispozitive automatizate pentru recunoaştere facială. Există astfel de dispozitive în prezent, sunt însă mult prea puţine. Pänă în 2018, aproape 100 de dispozitive pentru controlul paşapoartelor vor fi instalate pe aeroporturile pariziene iar 40 la aeroportul din Lyon, susţine directorul Uniunii Aeroporturilor franceze. Pentru a fi echipate toate aeroporturile cu aceste aparate, este necesară o investiţie de 15 milioane de euro. 

450