Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Alimentele comercializate în Franța obțin un scor nutrițional

noul_logo_pentru_etichetarea_produselor_in_functie_de_valoarea_lor_nutritionala.jpg

Noul logo pentru etichetarea produselor în functie de valoarea lor nutritionala
Noul logo pentru etichetarea produselor în functie de valoarea lor nutritionala
Image source: 
santepubliquefrance.fr

Franța dispune de o nouă etichetare a produselor alimentare. Se numește “nutri-scor” –  scor nutrițional și depinde de dorința societăților de producție a alimentelor de a-l utiliza pe produsele proprii căci este un logo facultativ.

Noul logo a fost creat de Institutul Național de Sănătate și Cercetare medicală și prezentat de miniștrii Sănătății, Agriculturii și Economiei.

Deși nu este obligatoriu, deja mari concerne alimentare au anunțat că îl vor utiliza pe produsele proprii.

Are forma unei scări în 5 culori – de la verde la portocaliu. Lor li se asociază litere: A pentru cea mai bună calitate nutrițională la E – cea mai slabă valoare nutrițională.

Un scor este atribuit fiecărui produs în funcție de cât de nociv este  – pe baza conținutului de sare, zahăr, acizi grași saturați și în cazul cărora consumul excesiv dăunează sănătății. Un alt scor este dat în cazul produselor realizate din ingrediente bune pentru corpul uman: proteine, fibre, fructe, legume. Scorul rezultat este tradus printr-o literă și o culoare asociată.

Astfel că mult mai repede consumatorul va putea evalua valoarea nutrițională a unui produs. Un alt avantaj: noua etichetare permite distingerea, între produsele din aceeași gamă, a celui care prezintă cea mai bună valoare nutrițională.

Franța a prezentat deja noul logo Uniunii Europene căci Parlamentul European va trebui să prezinte în lunile care vin alegerea făcută asupra etichetării nutriționale simplificate, unice la nivelul pieței europene.

194