Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Vârsta de pensionare se negociază la Palatul Cotroceni

„Vârsta de pensionare se negociază la Palatul Cotroceni", citim în Adevărul care face o ridicare de cortină pentru consultările de azi dintre președinte şi partidele parlamentare.
"O alianță PDL-PNL ar putea câștiga alegerile împotriva PSD", spune Valeriu Stoica într-un interviu acordat Evenimentului Zilei . „Dezastrul din Ungaria: În calea valului toxic, pescarii se dau cu parapanta", scrie Evenimentul Zilei. „Unda de poluare cu substanţe otrăvitoare a ajuns deja la Dunăre, la intrarea în Serbia, iar astăzi este aşteptată să pătrundă în apele teritoriale româneşti", anunță Adevărul. „Cum am ratat banii UE pentru autostrada Nădlac-Constanța", citiţi o analiză în România Liberă.

„Vârsta de pensionare se negociază la Palatul Cotroceni", citim în Adevărul care face o ridicare de cortină pentru consultările de azi dintre președinte şi partidele parlamentare. Şeful statului vrea pensionarea femeilor cu doi ani mai devreme decât bărbaţii, însă mai multe decizii ale Curţi Europene de Justiţie apără egalizarea vârstelor. Liderii partidelor care vor da curs invitaţiei preşedintelui, UDMR, UNPR şi PDL, îşi vor exprima opinia cu privire la modificarea Legii pensiilor, pentru a se reveni la vârsta de pensionare de 63 de ani în cazul femeilor.

"O alianță PDL-PNL ar putea câștiga alegerile împotriva PSD", spune Valeriu Stoica într-un interviu acordat Evenimentului Zilei. Vicepreședintele PDL face apel la refacerea Alianței D.A., avertizând PNL că PSD nu urmărește decât dezbinarea dreptei. "Iliescu spune clar, că PSD trebuie să împiedice unitatea dreptei. Întrebarea mea este: ce va face PSD după ce, cu ajutorul PNL (...), va reuși să învingă PDL?", se întreabă, retoric, Valeriu Stoica. El le aminteşte liberalilor că Băsescu va fi şef al statului şi în 2012, aşa că ar fi "important să aibă o formulă de comunicare cu preşedintele". Fostul lider al PNL este critic cu Executivul, despre care spune că a aplicat "lent şi contradictoriu" măsurile de austeritate şi afirmă că Boc îşi va reface credibilitatea doar dacă va reuşi să performeze. Despre Gheorghe Falca spune că este cel mai eficient organizator la PDL în acest moment. Pe Teodor Baconschi îl consideră o provocare foarte interesantă pentru politica românească în vreme ce pe Radu Berceanu îl vede ca pe unul dintre cei mai lucizi oameni politici.

„Dezastrul din Ungaria: În calea valului toxic, pescarii se dau cu parapanta", scrie Evenimentul Zilei. La intrarea Dunării în România, printre pescari pluteşte un val "toxic" de îngrijorare că poluarea ar putea "ucide" pescuitul pe o perioadă nedeterminată. Daca vreun "costum" de pe la Capitală anunță că nu mai au voie să pescuiască în apele fluviului se vor trezi că trebuie să găsească altă metodă să-şi câştige traiul. Doar că locurile de muncă la clisura Dunării nu sunt chiar la fel de multe ca peştii din baltă. Pescarii se tem că, dacă pescuitul va fi interzis după dezastrul ecologic, vor fi nevoiţi să emigreze, "ca tot românul".

„Unda de poluare cu substanţe otrăvitoare a ajuns deja la Dunăre, la intrarea în Serbia, iar astăzi este aşteptată să pătrundă în apele teritoriale româneşti", anunță Adevărul. Autorităţile române sunt în alertă maximă. La Baziaş, la intrarea Dunării în România, echipe de biologi şi chimişti prelevează în permanenţă probe din apele fluviului.

„Cum am ratat banii UE pentru autostrada Nădlac-Constanța", citiţi o analiză în România Liberă. Procedurile UE sunt deja greoaie, însă oficialii români nici măcar nu le încep. Asta este explicația pentru gradul redus de absorbție a fondurilor pentru infrastructură. Pe nici unul dintre tronsoanele care separă Nădlac de Constanta, gradul de absorbție nu depășește 50 %. În 2012, Ungaria va finaliza ultimul tronson de autostradă care o desparte de România, Mako-Nadlac. Șoferii vor trece de pe o autostradă nou-nouță cu patru benzi, pe un drum național cârpit, pe care zonele cu doua benzi pe sens sunt rarități.

În fine, subiectul de deschidere din Gândul - „cum fac primăriile din marile orașe vad comercial pentru hingherii de mașini". Unde au crescut tarifele şi câte mașini prind un loc de parcare? Raportul dintre mașinile înmatriculate şi numărul locurilor de parcare este cheia după care funcționează una dintre cele mai bănoase afaceri date de stat firmelor private, cea a ridicărilor de mașini. În unele orașe, tarifele, şi așa foarte mari, au crescut. Lipsa locurilor de parcare a pus pe picioare una din cele mai bănoase afaceri, cea de ridicat mașini. Afacerea merge cel mai bine în orașele unde lipsa locurilor de parcare este mai mare.

 
Vârsta de pensionare se negociază la Palatul Cotroceni