Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Sala Palatului, Staatskapelle Berlin, Daniel Barenboim

Aceasta este propunerea muzicală a zilei de 14 septembrie care se anunţă a fi una dintre cele mai importante manifestări ale Festivalului Internaţional George Enescu. Ediţia din anul acesta se bucură de prezenţa unui uriaş artist şi a unei orchestre ale cărei îndepărtate începuturi datează încă din 1570.

 Un aparat orchestral de prima mână şi totodată unul dintre cele mai prestigioase ansambluri simfonice ale lumii onorează sub conducerea lui Daniel Barenboim publicul festivalului şi aduce în acelaşi timp în atenţia acestuia respiraţia unui repertoriu inedit: Simfonia pentru Divina Comedie cunoscută şi sub denumirea de Simfonia Dante o creaţie lisztiana ale cărei rădăcini literare nu pot promite decât o grandioasă desfăşurare de forţe şi evoluţii sonore.

Pentru o carte de vizită mai mult decât impresionantă precum cea pe care Staatskapelle o prezintă aici iată câteva dintre numele legendare care se leagă de istoria acestei orchestre: Gaspare Spontini, Giaccomo Meyerbeer, Richard Strauss, Erich Kleiber, Herbert von Karajan şi începând din 1992, Daniel Barenboim.
 Însă dubla calitate de dirijor şi solist pe care artistul argentinian o propune în cadrul programului susţinut la Bucureşti prilejuieşte totodată şi o intalnire cu muzica lui Mozart: concertul pentru pian în mi bemol major numărul 22 va oferi iubitorilor stilului clasic şansa de a-l asculta în postura care l-a consacrat internaţional încă din anii copilăriei, aceea de pianist.

Dimensiunea sa artistică cu totul excepţională alăturată celebrei orchestre germane se constituie într-un eveniment de o magnitudine exemplară. Este o oportunitate şi dacă mai era nevoie, încă un argument pentru o seară de festival care se profilează drept una cu totul specială.