Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Ce se întâmplă cu taxa de poluare în 2013?

Ordonanţa de urgenţă 1/2012, care vizează amânarea până la 1 ianuarie 2013 a datei de la care devine obligatorie aplicarea taxei auto, a fost aprobată ieri de deputaţi, Camera Deputaţilor fiind for decizional.

Ordonanţa iniţiată de Guvenul Boc prevede amânarea datei de la care devine obligatorie aplicarea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate în România asupra unui autovehicul rulat şi pentru care nu a fost aplicată taxa specială pentru autoturisme sau taxa de poluare pentru autovehicule.

Amânarea operează de la intrarea în vigoare a acestei ordonanţe din februarie 2012 şi până la 31 decembrie 2012. Ordonanţa reglementează şi situaţia persoanelor care au achitat taxa pentru transcrierea dreptului de proprietate a autovehicului. În acest caz, contribuabilii se pot adresa organelor abilitate pentru restituirea taxei plătite, conform Ordonanţei

92/2003 privind Codul de procedură fiscală. Senatul a adoptat anterior, tacit, ordonanţa, iar comisiile de industrii şi buget ale Camerei au avizat-o favorabil.

ATENTIE: taxa de poluare rămâne la fel şi în 2013! Nu s-a schimbat nimic pentru maşinile second hand din import. Percepţia greşită a  majorităţii populaţiei a fost că s-a scos taxa pentru emisii poluate sau că vom merge direct la fisc şi o să ne luăm banii înapoi .

 

TOTAL GREŞIT!

Ordonanţa de urgenţă nr. 1/2012 care vizează amânarea până la 1 ianuarie 2013 a datei de la care devine obligatorie aplicarea taxei auto a fost aprobată, marţi, de deputaţi, Camera Deputaţilor fiind for decizional, informează Mediafax.

Taxa era aplicată în cazul primului transfer de proprietate în România al unui vehicul rulat şi era calculată în funtie de emisiile poluante. De asemenea, aceasta viza maşinile pentru care nu a fost aplicată taxa specială pentru autoturisme sau taxa de poluare pentru autovehicule.

Amânarea operează de la intrarea în vigoare a acestei ordonanţe, din februarie 2012 şi până la 31 decembrie 2012.

În acest caz, contribuabilii se pot adresa organelor abilitate pentru restituirea taxei plătite, conform Ordonanţei 92/2003 privind codul de procedura fiscală.

Documentele necesare pentru efectuarea unui astfel de demers sunt:

-    În primul caz, cel în care se doreşte evitarea, sunt necesare următoarele documente: cartea de identitate a autoturismului, decizia de calcul a taxei de poluare, certificatul de înmatriculare tradus în limba romana, contractul de vânzare-cumpărare.

-    În cel de-al doilea caz, când s-a achitat taxa pe poluare,

documentele necesare, sunt: carte de identitate a autoturismului, certificatul maşinii, decizia de calcul al taxei, chitanţa prin care s-a achitat taxa, contractul de vânzare-cumpărare a autovehiculului.

Până la momentul introducerii cererii de chemare în judecată se va efectua o plângere prealabilă prin care se va solicita, fie înmatricularea masiniii fără plată taxei de poluare, fie, în cazul platii taxei de poluare, restituirea sumelor achitate.

Autorităţile sunt obligate să vă răspundă în termen de 30 de zile, iar în cazul în care nu vă răspund în acest termen sau vă răspund, având o atitudine negativă la adresa dumneavoastră, introduceţi cerere de chemare în judecata la Tribunalul în a cărui raza teritorială domiciliaţi, secţia contencios administrativ.

Acţiunea este supusă unei taxe judiciare de timbru în valoare de 43 lei şi se va timbra cu un timbru judiciar în valoare de 0,3 lei.

 

Av.COLTUC MARIUS

Fondator Casa de Avocatură Coltuc

www.coltuc.ro

Tel. 0745150894