Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Acord între ceferişti şi Ministerul Transporturilor

200905-12389.jpg

Acord între ceferişti şi Ministerul Transporturilor

Peste 3700 de ceferişti vor fi daţi afară în perioada următoare.
Aceasta este concluzia la care au ajuns luni, 25 mai, sindicaliştii şi
Ministerul Transporturilor. Angajaţii care vor fi concediaţi sunt
persoane care îndeplinesc condiţiile pensionării, spune ministrul Radu
Berceanu.

Peste 3700 de ceferişti vor fi daţi afară în perioada următoare. Aceasta este concluzia la care au ajuns luni, 25 mai, sindicaliştii şi Ministerul Transporturilor. Angajaţii care vor fi concediaţi sunt persoane care îndeplinesc condiţiile pensionării, declară ministrul Radu Berceanu.

În plus, vor fi reduse cheltuielile legate de prime şi sporuri, reduceri echivalente cu disponibilizarea a patru mii de angajaţi.

"Nu este satisfăcător rezultatul întâlnirii cu Radu Berceanu, însă traversăm o situaţie dificilă şi dintre două rele am ales răul cel mai mic, astfel că cei 3.700 de salariaţi CFR care vor fi disponibilizaţi în perioada imediat următoare vor primi o pensie lunară, evitându-se astfel situaţiile în care ar fi fost daţi oameni afară fără vreo compensaţie", spune liderul Federaţiei Mişcare-Comercial, Gheorghe Popa.

Radu Berceanu declară că această măsură este un prim pas al setului de măsuri convenit între sindicate şi Minister. "Trebuie să gândim o formulă ca din punct de vedere financiar, cele trei societăţi să aibă un colectiv comun, care să decidă circuitul financiar, astfel încât să nu mai fie create alte probleme între aceste trei societăţi de la Calea Ferată", explică ministrul Transporturilor.

Sindicaliştii nu sunt însă de acord cu propunerea de închidere a celor trei mii de kilometri de cale ferată. Ministrul Radu Berceanu spune că va fi făcută o analiză, pentru a se vedea câte gări vor fi închise. "Vom face o analiză pe fiecare caz în parte, pentru a vedea exact unde nu este economic să menţinem gara, dar este un potenţial cu anumite vagoane sau la anumite ore în care putem păstra. Sau mai sunt cazuri în care nu există speranţe şi vor fi căutaţi de operatori privaţi care, dacă vor, vor prelua gara respectivă", conchide Radu Berceanu. (CR - 25 mai 2009;17.30h)