Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Analist la RFI: Privatizarea Poştei Române „nu va fi una strategică”

posta-romana.jpg

Compania Poşta Română, devenită o gaură cu pierderi de zeci de milioane de euro, are nevoie de o strategie de dezvoltare

Peste 600 de angajaţi ai Poştei Române vor fi disponibilizaţi până la jumătatea lunii aprilie, la finalul unui proces de restructurare a companiei ale cărei pierderi s-au cifrat în 2010 la 29 de milioane de euro. Angajaţii vor primi între cinci şi 30 de salarii compensatorii, fiecare cu o valoare cuprinsă între 800 şi 900 de lei noi.

Preşedintele sindicatului Poştei Române din Bucureşti, Marian Ciubeică, spune la RFI că pierderile Poştei Române nu pot fi reduse dacă se dau oamenii afară, ci doar dacă actualul management va fi înlocuit cu unul performant.

Liderul de sindicat Marian Ciubeică, în dialog cu Lea Berzuc:

AscultăDownload

Potrivit acordului cu FMI, după încheierea procesului de restructurare, autorităţile vor avea timp până la sfârşitul lunii iunie să găsească un investitor strategic pentru a vinde 20% din pachetul de 75% deţinut de statul român la compania Poşta Română. Procesul a fost amânat până acum în mod repetat.

Scoaterea la vânzare a acţiunilor nu ar schimba mare lucru

Compania Poşta Română, devenită o gaură neagră după ce în ultimii ani a avut pierderi de zeci de milioane de euro, are nevoie de o strategie de dezvoltare care să-şi garanteze supravieţuirea, mai ales că în 2013 piaţa se va liberaliza complet, spune la RFI fostul ministru al Privatizării, Valentin Ionescu. El nu crede că scoaterea la vânzare a unui pachet de 20 de procente din acţiunile statului în iunie anul curent, aşa cum vrea FMI, va schimba ceva.

Fostul ministru Valentin Ionescu, intervievat de Lea Berzuc:

AscultăDownload

Aceasta nu este o privatizare strategică. Este o privatizare de accent, nu va avea nici un efect direct asupra companiei. Etapele premergătoare vânzării însă sunt foarte importante, pentru că şi dacă se vând 5%, şi dacă se vând 20%, pentru investitor contează care este viitorul acecstei companii. Şi anume, dacă are un plan consistent de redresare economică, de restructurare, de a pune pe picioare serviciile comerciale ale acestei companii”, spune fostul ministru.