Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


De ce a eşuat oferta Petrom

ce-esuat-oferta-petrom.jpg

De ce a eşuat oferta Petrom

Statul şi-a retras oferta privind vânzarea ultimelor acţiuni la Petrom, un pachet de peste 9 procente. ”Nu suntem atât de disperaţi”, a spus premierul Emil Boc, după ce statul nu a reuşit să vândă 80 la sută din titlurile scoase la bursă. Dar cum se explică acest eşec? Preţul prea ridicat, lipsa unei campanii de promovare, contextul internaţional ingrat…toate au contribuit la această nereuşită parţială, spune la RFI brokerul Adrian Simionescu, director la Vienna Investment Trust.

Brokerul Adrian Simionescu explică la RFI: "dacă în urmă cu doar câteva luni, OV, compania mamă, nu a reuşit să vândă tot pachetul pe care şi l-a propus către investitori şi a oferit totuşi un discount de 20 la sută faţă de preţul de Bursă, era de aşteptat oarecum ca preţul pachetului din România să fie cel puţin cu un discount similar.

El neavând acea atractivitate pentru investitori şi între timp trebuie spus că s-a modificat mult şi contextul internaţional: toată nebunia din jurul Greciei şi suspiciunile asupra zonei euro, problemele din Statele Unite, etc, evident că au făcut ca mulţi investitori să fie reticenţi."

Statul nu a decis încă data la care va relua procesul de vânzare a acţiunilor sale la Petrom. Oferta de vânzare a acţiunilor Petrom va fi reluată anul viitor, cel mai devreme "începând cu primul trimestru", a declarat, vineri, agenţiei MEDIAFAX, ministrul Economiei, Ion Ariton.

Adrian Simionescu explică la RFI că statul trebuie doar să aştepte un context internaţional mai bun, pentru că apetit s-a dovedit că există, de unde şi eşecul parţial de vineri.

Efectele s-au simţit imediat: moneda naţională a pierdut avansul de la jumătatea zilei, iar cursul a urcat peste 4,24 lei/euro. Motivul: unii jucători au început să cumpere euro după eşecul ofertei la OMV Petrom.

De ce a eşuat oferta Petrom