Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Exclusivitate RFI : O companie feroviară doar cu vagoane de dormit se va înfiinţa în România

O nouă companie feroviară ar putea lua fiinţă în curând. Afirmaţia a fost făcută la RFI de Constantin Axinia, subsecretar de stat în Ministerul Transporturilor. El spune că e vorba de o companie care va pune pe şine exclusiv trenuri cu vagoane de dormit. Aceste garnituri vor face legătura între oraşe mari, care se află la distanţe apreciabile unele faţă de altele.

O nouă companie feroviară ar putea lua fiinţă în curând. Afirmaţia a fost făcută la RFI de Constantin Axinia (audio), subsecretar de stat în Ministerul Transporturilor.

El spune că e vorba de o companie care va pune pe şine exclusiv trenuri cu vagoane de dormit. Aceste garnituri vor face legătura între oraşe mari, care se află la distanţe apreciabile unele faţă de altele.

"Vor fi introduse în circulaţie trenuri compacte de vagoane de dormit. Va apărea o societate de transport feroviar, numai cu vagoane de dormit şi cu vagoane restaurant, care vor face legătura între principalele oraşe din ţară, spre exemplu Timişoara cu Bucureştiul, Constanţa cu Iaşiul, Iaşiul cu Clujul", declară Constantin Axinia.

Subsecretarul de stat precizează că durata călătoriilor va fi redusă, pentru că trenurile vor opri în mai puţine staţii.

"Timpul de circulaţie va fi mai mic, pentru că vor fi foarte puţine opriri. În momentul de faţă se lucrează pentru a se înfiinţa societatea, legislaţie, ordin de Hotărâre de Guvern şi aşa mai departe", spune Constantin Axinia.

Pe de altă parte, oficialul anunţă că Ministerul Transporturilor vrea să îmbunătăţească modul de comunicare între CFR Călători şi pasageri, mai ales atunci când întârzie trenurile.

"Acum lucrăm la un proiect prin care vrem să dezvoltăm această relaţie cu publicul, mai ales în staţiile mari şi în trenurile de călători, mai ales personalul de tren va fi instruit, de a exista relaţia asta personal CFR - călători, astfel încât să se poată da în orice moment informaţii referitor la starea liniei, la circulaţie sau la întârzieri", precizează Axinia.

El pune întârzierea trenurilor de călători pe seama investiţiilor puţine în infrastructura feroviară.

"În momentul de faţă, în infrastructura feroviară din România s-a investit foarte puţin, în sensul de a păstra parametrii de funcţionare, parametrii la care a fost construită calea ferată. S-a investit numai pe magistralele principale, adică pe coridoarele principale, coridorul IV european, unde se lucrează în momentul de faţă şi vedeţi şi dumneavoastră circulaţia aceasta îngreunată de la Bucureşti la Constanţa. Din cauza banilor, nu s-a putut face o mentenanţă la timp pentru infrastructură şi avem multe restricţii de viteză", spune Constantin Axinia.

 
Constantin Axinia, despre noua companie feroviară