
Economie
Modernizarea McDonald's, un miliard de dolari
Managerii americani vor începe procesul de modernizare cu schimbarea siglei McDonald's, potrivit ziarului Gândul, iar costurile se ridică la un milliard de dolari. Sigla McDonald's-ului, existentă în orice restaurant al companiei cea cu arcadele aurite ce formează litera "M", pe fundal roşu va fi prima schimbare.
"Va dispărea renumitul roşu-neon care domina aspectul celor peste 30.000 de restaurante din întreaga lume. 800 dintre acestea, din Statele Unite, îl vor înlocui începând cu acest an cu un roşu-teracotă mai discret", scriu jurnaliştii de la Financial Times. Se va renunţa şi la galbenul aprins pentru o nuanţă "mai caldă", de muştar. Nu vor lipsi culorile noi: portocaliul şi verdele. Toate aceste schimbări vor fi făcute, pentru a le permite clienţilor "să lenevească în voie, după o porţie de cartofi prăjiţi" spun reprezentanţii McDonald's.
Astfel, pereţii restaurantelor McDonald's vor fi decoraţi cu panouri de artă contemporană şi fotografii. La amenajarea interioarelor, se va folosi mai mult lemnul şi înlocuitorii de piele, în detrimentul fibrei de sticlă, utilizată foarte mult până acum. Canapelele, fotoliile, precum şi conexiunea Wi-Fi-ul gratuită sunt, de asemenea, prevăzute în planul de modernizare a localurilor.
Mesele din sticlă vor fi înlocuite cu altele confecţionate din lemn, iar în locul scaunelor din plastic sau oţel vor fi aduse unele din vinil, lemn, tapiţate sau colorate. Luminile fluorescente montate în pereţi sau tavan vor fi substituite de lămpi moderne, personalizate. Redecorarea McDonald's va include şi o compartimentare a interiorului. Vor exista încăperi pentru cei care se grăbesc, care vor veni să mănânce şi apoi să plece imediat, pentru grupuri, dar şi spaţii create special pentru clienţii veniţi într-un McDonald's pentru a se relaxa.
Plasmele, cu ecrane de mari dimensiuni, unele "setate" pe posturi muzicale, nu vor lipsi din peisaj. Pe lângă schimbarea modului în care arată şi sunt amenajate restaurantele sale, în planul de modernizare a companiei sunt prevăzute şi modificări la nivelul felului în care se face comanda. Clienţii McDonald's îşi vor putea achita nota de plată cu ajutorul unor carduri cu bandă magnetică, emise direct de companie, sau pe baza celor de fidelitate.
Comenzi electronice
În primul rând, comenzile nu vor mai fi făcute ca până acum, cu ajutorul casierilor, ci cu ajutorul unor "touchscreen"-uri speciale, cu ajutorul cărora clienţii îşi vor alege ceea ce vor să li se aducă la masă. Conform sursei citate, ei vor putea opta pentru un meniu mult mai diversificat ca până acum şi vor putea petrece mult mai multe ore într-un McDonald's, căci fast-foodurile vor avea program prelungit. Deocamdată, schimbarea este anunţată doar la nivel european, în cele peste 7.000 de restaurante pe care compania le deţine în Europa. Restaurantele McDonald's din Europa servesc două milioane de oameni pe zi.