
Economie
Un brand puternic în declin. "Nokia trebuie să mizeze pe inovaţie"
un-brand-puternic-declin-nokia-trebuie-sa-mizeze-inovatie.jpg

În prezent, Nokia nu mai investeşte foarte mult în inovaţie, spune Constantin Vica, iar spre deosebire de piaţa americană sau asiatică, piaţa europeană nu este încă pregătită pentru apariţia sau dezvoltarea de tehnologii. Îşi va reveni Nokia? Expertul spune că da. „Au fost atâtea cazuri... chiar Apple, care se afla pe buza prăpastiei, şi-a revenit miraculos. Probabil vor găsi pe cineva cu viziune. Brandul este foarte puternic, este unul dintre cele mai puternice din Europa, în numele acestui brand se vor face schimbări”, crede expertul.
Nokia a înregistrat un declin în ultima perioadă, iar totul a culminat în trimestrul II al acestui an, când Apple a pus capăt dominaţiei pe care producătorul finlandez a avut-o timp de 15 ani pe piaţa telefoanelor mobile. Compania finlandeză „a pierdut cursa în acest moment, în care se trece la o nouă generaţie de telefoane mobile. Toate aceste telefoane inteligente devin rutină”, nu mai sunt "speciale".
De ce a pierdut Nokia startul?
„Probabil din cauza faptului că a încetat să mai inoveze, să caute alte modele de business, dar şi alte modele tehnologice”, crede Constantin Vica. „Ce s-a întâmplat la noi, în România, e un efect aşteptat. Adică nu e singura fabrică Nokia care s-a închis şi, cu siguranţă, nu e nici ultima care se va închide.” Problema este că, migrând din ce în ce mai mult spre Asia, „se pierde controlul asupra calităţii. Şi el nu se pierde neapărat din cauza faptului că oamenii muncesc mai prost, ci pentru că acele standarde, în general, nu sunt respectate”, consideră expertul.