Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Facebook câştigă acum mai mulţi bani decât cheltuieşte

Site-ul de socializare, care a depăşit pragul de 300 milioane de membri, încă nu a indicat dacă a realizat un profit net. Dar totuşi se pare că e pe cale de a-şi rentabiliza popularitatea.

Micul Facebook s-a făcut mare... şi începe să fie rentabil. Mark Zuckerberg, tânărul său Preşedinte – Director General de 25 de ani, a anunţat că, după cinci ani de existenţă, reţeaua sa socială, complet gratuită, câştigă în sfârşit “mai mulţi bani decât cheltuieşte”.

"Nu ne gândeam că vom atinge această performanţă decât în 2010, dar iată că am reuşit, veniturile au depăşit cheltuielile în ultimul trimestru", se bucură starul din Silicon Valley pe blogul său. Acesta nu precizează însă şi cât exact a câştigat societatea în această perioadă.

În schimb, reţeta Facebook este cunoscută: publicitate, publicitate şi scoaterea la licitaţie a publicităţii targetate. În plus, în 2009, site-ul a putut conta pe un contract publicitar profitabil cu Microsoft, de aproximativ 150 de milioane de dolari.

O stare bună de sănătate financiară care i-a surprins pe mulţi, modelul economic al reţelelor sociale gratuite lăsându-i până acum pe analişti să fie sceptici. În cinci ani, Facebook a reuşit să adune aproape 700 de milioane de dolari de la diferiţi investitori, urmare a promisiunilor unor viitoare profituri mai mult sau mai puţin vagi.

300 de milioane de utilizatori

Dar atu-ul celei mai faimoase reţele sociale, comunitatea sa, a reuşit să atragă suficientă publicitate. Mark Zuckerberg a profitat de altfel de această ocazie pentru a puncta, anunţând că Facebook numără de acum 300 de milioane de utilizatori, adică suma totală a internauţilor din primele 10 ţări europene clasificate în funcţie de accesul la internet.

O performanţă deosebită având în vedere că doar în mai puţin de un an site-ul şi-a dublat numărul de utilizatori. În perioada iulie – septembrie 2009, acesta a câştigat chiar 50 de milioane de noi fani. "Este o cifră impresionantă dar, pentru noi, acesta nu este decât începutul. Ţelul nostru este de a conecta pe toată lumea", se laudă Mark Zuckerberg pe blogul său.

În orice caz, acest succes poate să dea speranţe şi celorlalte reţele sociale, în special principalului star ascendent al internetului, Twitter.

Chiar dacă a fost ales ca site-ul având creşterea cea mai rapidă (+1382% de utilizatori pe lună) de către Nielsen Group, modelul său economic este, din păcate, neclar. Cu atât mai mult cu cât site-ul de microblogging nu apelează încă la publicitate.