Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Marile capitale europene, în goană după turişti

Perioada care precede Crăciunul înseamnă o enormă competiţie comercială între marile capitale ale Europei, care fac tot posibilul pentru a-i atrage pe turişti. Febra Crăciunului se simte însă şi în Asia, unde, imaginea lui Isus care se naşte într-o iesle nu le evocă asiaticilor mare lucru.

Perioada care precede Crăciunul înseamnă o enormă competiţie comercială între marile capitale ale Europei, care fac tot posibilul pentru a-i atrage pe turişti.

Febra Crăciunului se simte însă şi în Asia, unde, imaginea lui Isus care se naşte într-o iesle nu le evocă asiaticilor mare lucru.

Crăciunul a devenit într-adevăr o afacere planetară, un fenomen comercial mondial. În Europa marile capitale, Parisul, Londra, Berlinul, Viena, îşi amplifică an de an logistica de Crăciun, pentru a atrage vizitatori şi cumpărători, familii cu copii, turişti străini şi autohtoni, pricipalul obiectiv fiind cel de a-i face să scoată banul din buzunar şi să cheltuiască.

Cum Crăciunul rimează şi cu vacanţele de iarnă, Parisul, de exemplu, se organizează an de an din ce în ce mai bine pentru a-i primi pe turiştii străini dar şi pe cei din provincie. Şi ce nu poate face de Crăciun la Paris o familie curioasă cu un anume buget prevăzut pentru un sejur de câteva zile! Nu mai puţin de 15 târguri sau pieţe de Crăciun sunt amenajate în tot oraşul, dintre care unele în proximitatea marilor monumente cum ar fi Turnul Eiffel sau a unor artere celebre precum bulevardul Champs Elysée.

Cu numai 6 euro pentru închirerea unei perechi de patine, o familie îi poate oferi un cadou de neuitat unui copil: el poate patina la etajul întâi al turnului Eiffel, unde a fost organizat un patinoar, la 57 de metri înălţime, suficienţi pentru a admira şi întregul Paris.

În jur de o mie de patinatori vin de altfel zilnic în acest loc pentru a gusta acest moment. Expoziţia Magic Ice, de la baza bulevardului Champs Elysée, este un alt loc fascinant, unde 10 euro pe adult şi 8 euro pe copil pot fi văzute în jur de 40 de sculpturi în gheaţă, reprezentând mari monumente franceze şi europene.

În toată această perioadă bisericile organizează un mare număr de corale şi alte spectacole de Crăciun, foarte gustate fiind celebrele "gospel song".

Să ne oprim aici cu atracţiile de Crăciun ale Parisulului pentru că multe altele îi atrag pe turişti în Asia. De la Singapore la Hong Kong, marile oraşe asiatice sunt şi ele pline, în această perioadă, de beculeţe şi de brazi împodobiţi.

Între Crăciun şi noul an chinez care este sărbătorit la începutul lunii februarie, febra comercială face ravagii şi în Asia, unde sunt prezente absolut toate marile firme de lux şi toate mărcile importane.

La Singapore, cel mai celebru bulevard al oraşului, Orchard Road, este invadat de cumpărători din toată Asia de Sud-Est, amatori de parfumuri, bijuterii sau lenjerie fină. Şi pentru că vorbim de acest stat oraş, Singapore, să precizăm că euforia sa vine şi din faptul că nu cunoaşte criza, anul se termină la Singapore cu un ritm de creştere economică de 15 la sută.

Fenomenul comercial mondial mai este marcat şi de... deplasările în masă, spre zonele unde puterea de cumpărare a dolarului sau a altor monede este mai mare. Europa şi Statele Unite par să fie în prezent foarte abordabile pentru mulţi asiatici, inclusiv chinezi.

De altfel directorul unui mare magazin parizian, "Le Printemps", îşi freca mâinile cu satisfacţie şi declara acum câteva zile în presă că anul acesta clientela chineză i-a adus un procent substanţial din profit.