Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Vedetele Salonului Auto de la Paris

labels-automobiles-0.jpg

Vedetele Salonului Auto de la Paris

Aproape o sută de mii de metri pătraţi de spaţii răspândiţi în 9 pavilioane distincte puse la dispoziţia celor 500 de expozanţi, constructori de maşini sau de accesorii: Mondialul Automobilului de la Paris, găzduit o dată la doi ani la Porte de Versailles, se aseamănă cu un adevărat orăşel în care timp de două săptămâni peste un milion de vizitatori vor veni să vadă noutăţile sau vedetele din domeniu. Criză sau nu, succesul la public nu se va dezminţi nici de această dată.

Nu, nu suntem într-un club de noapte sau la vreun concert de muzică. Suntem la standul Citroën de la Salonul Mondial al Automobilului. Miza constructorilor este uriaşă: ei trebuie să-i atragă pe clienţi, să-i facă să viseze, să-şi dorească o maşină chiar dacă aceasta nu mai ocupă locul de altădată în imaginarul colectiv.

Pentru a-i atrage deci pe potenţialii cumpărători, la Mondial poţi şi cumpăra maşini chiar dacă scopul principal este să-ţi speli ochii şi să te distrezi,  constructorii rivalizează în crearea de standuri, aş spune mai degrabă vitrine de vis, cât mai sofisticate.

La Citroën de exemplu, cele circa 40 de maşini expuse pe patru mii de metri pătraţi au necesitat o muncă de două săptămâni pentru o echipă de 250 de persoane mobilizate în permanenţă. Punerea în scenă a automobilelor îţi dă frisoane, la propriu şi la figurat. Noul model DS3 Cabrio este de exemplu înconjurat de aer, pentru a sugera libertatea de a decapota maşina.

Tot la Citroën pe stand se poate vedea şi noua versiune a cinemaului în relief conceput de constructorul de automobile. Un constructor care i-a surprins pe specialişti şi jurnalişti dezvelind chiar şi un pian ultramodern pe un singur picior, pian desenat în laboratoarele fabricantului. Ca să nu uităm că Citroën fabrică totuşi cu prioritate nu instrumente muzicale, patronul firmei şi-a expus strategia şi obiectivele în faţa presei prezente pe stand.

 Discursurile managerilor sunt adesea greu digerabile. Pentru a destinde atmosfera pe standul Citroën a apărut deci şi o vedetă a publicului, pilotul de rally Sébastien Loeb. Septuplul campion mondial al disciplinei, pe o maşină Citroën evident, va pune probabil capăt carierei sale pentru a va deveni un soi de ambasador al mărcii:

Odată închisă paranteza Loeb, responsabilul de la Citroën a fost nevoit să aştepte pentru ca pilotul să plece direct de pe stand la volanul bolidului său. Totul sub aplauzele celor prezenţi:

Plimbarea pe aleile Mondialului permite amatorilor să descopere ultimele noutăţi sau vedetele tradiţionale: la Ferrari, nou-născuta F12 Berlinetta e oricând plăcută de privit, la fel şi noul Porsche 911 Carrera 4. Tot la capitolul bolizi, o prezentă inedită anul acesta la Mondialul parizian şi anume firma McLaren care a venit cu prototipul botezat P1. Derivată direct dintr-o maşină de formula unu, "maşinuţa" atinge suta de kilometri în mai puţin de trei secunde iar viteza de vârf e anunţată la 390 de kilometri pe oră.  

Într-un registru mai clasic, dar şi mai accesibil financiar, francezul Renault şi-a dezvăluit noul Clio IV şi maşina electrică Zoe, prezentată tot aici acum doi ani pe post de prototip. În sfârşit, germanul Volkswagen mizează mai departe pe fidelitatea clienţilor dar mai ales pe fiablitatea mărcii pentru a-şi permite să scoată pe piaţă un nou model de Golf, al 7-lea al seriei lansată în 1974! Un model vândut deja în 29 de milioane de exemplare. Colegii de la Mercedes nu se lasă mai prejos chiar dacă muzica de pe standul lor e mult mai liniştită, mai zen, când trebuie să ni se explice cum s-a născut designul ultimului model:

În pavilionul 8, acolo unde nu era nimeni în ziua dedicată presei, se pot vedea cele mai emblematice modele ale istoriei automobilui: o punere în scenă a 50 de maşini - mai vechi sau mai noi - pentru a ilustra mariajul precoce dintre maşină şi publicitate. Campaniile de publicitate pentru Porsche, Peugeot sau Alfa Romeo au fost dintre cele mai remarcabile.

680