Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Uber, Clever și Bolt răsuflă ușurate. Șoferii parteneri revin în trafic după reglementarea domeniului prin OUG

trafic.jpg

Uber, Clever și Bolt răsuflă ușurate. Șoferii parteneri se întorc în trafic după reglementarea domeniului prin OUG
Image source: 
Pixabay

Guvernul a adoptat Ordonanţa de Urgenţă privind activităţile de transport alternativ. Acest domeniu nu era reglementat în România de peste cinci ani de zile, a precizat, la finalul şedinţei de Guvern de marţi, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Oficialul a mai spus că românii au acum posibilitatea de a decide cu cine vor să călătorească, cele două domenii de transport fiind capabile să concureze în termeni egali. Reglementarea domeniului va încuraja șoferii parteneri și colaboratori să iasă în trafic din nou, reacționează la rândul său reprezentantul companiilor Uber, Clever și Bolt. Cătălin Codreanu le transmite clienților celor trei aplicații că prețurile nu vor crește din cauza regulilor impuse de Guvern prin OUG.

“Pe de o parte, OUG-ul îndepărtează abuzurile care s-au întâmplat în ultima vreme și interpretările la limita legislației, iar pe de altă parte reglementarea domeniului va încuraja șoferii parteneri și colaboratori să iasă în trafic din nou. În ultima perioadă se ajunsese ca sub jumătate din șoferii colaboratori să fie în trafic, fapt ce ducea la niște timpi de așteptare foarte mari pentru utilizatorii celor trei platforme”, spune la RFI Cătălin Codreanu, preşedintele Asociaţiei Coaliţia pentru Economie Digitală, care reprezintă companiile Uber, Clever şi Bolt.  

Companiile de ridesharing vor fi obligate să plătească statului o taxă de 50.000 de lei pe an pentru autorizare.

Șoferii care vor să furnizeze aceste servicii vor fi obligaţi să aibă un atestat de pregătire profesională şi un certificat de cazier judiciar din care să rezulte că nu au săvârşit, printre altele, infracţiuni cu violenţă, în domeniul circulaţiei sau al traficului de droguri.

Fiecare maşină care va fi implicată în ridesharing va fi autorizată de agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române pe baza unei autorizaţii de transport alternativ şi va face Inspecţia Tehnică Periodică la fiecare 6 luni.  

Mașinile pot fi în proprietatea şoferilor, sau în leasing, or prin închiriere sau comodat, dar să nu fie mai vechi de 15 ani.

Autoturismele acceptate pe platforma digitală vor avea afişat la vedere în partea din faţă şi din spate a autoturismului un ecuson, care va conţine numărul de înmatriculare, denumire platformei folosite.
 

Cătălin Codreanu - preşedintele Asociaţiei Coaliţia pentru Economie Digitală, care reprezintă companiile Uber, Clever şi Bolt - în dialog cu Magda Prelipceanu
378