Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Cum răspunde UBER acuzațiilor taximetriștilor

art.jpg

Cum demontează UBER acuzațiile taximetriștilor
Image source: 
start-up.ro

Taximetriștii și transportatorii blochează centrul Capitalei. Câteva sute de taxiuri și microbuze s-au strâns în mijlocul Pieței Victoriei, unde protestează  într-un zgomot foarte puternic de vuvuzele. Acțiunea este îndreptată împotriva pirateriei din domeniul transportului de persoane, desfăşurată în special prin platforma Uber.  Alexandra Corolea,  responsabil cu comunicarea la Uber, spune că un sfert de million de oameni folosesc și recomandă aplicația Uber România, iar acest  lucru denotă că este nevoie de mai multă mobilitate urbană. De asemenea, precizează Corolea, șoferii parteneri Uber au asigurare în caz de accident. Vezi în articol (și) cât impozit plătesc șoferii parteneri Uber.

Reporter: Cum le răspundeți tuturor celor care gândesc că Uber face concurență neloială firmelor de taxi din România?

Alexandra Corolea: Am urmărit ce a spus domnul Ștefănescu mai devreme, dar și toată dezbaterea. Am remarcat că lipsește actorul poate cel mai important, anume consumatorul și dreptul său de a alege. În România, în acest moment sunt peste 250.000 de oameni din București, Brașov, Cluj Napoca și Timișoara, deocamdată, care folosesc și recomandă aplicația Uber. De ce? Foarte simplu. Pentru că este un serviciu de calitate, fiscalizat și civilizat. Aceasta arată, în primul rând, că românii sunt deschiși pentru servicii digitale noi. Mai arată și încă ceva foarte important, anume că este nevoie de mai multe opțiuni pentru mobilitate urbană. Bucureștiul și orașele mari au nevoie și de Uber, au nevoie și de taxi și de alte platforme similare Uber, au nevoie și de transport în comun și de piste pentru biciclete. Bucureștiul a ajuns să fie un oraș sufocat de trafic. Devine aproape penibil să mergem cu mașina prin oraș. Noi suntem pro reglementare. Suntem de acord cu celelalte asociații din industrie. Trebuie să existe un cadru în care platformele ca Uber să funcționeze, să fie reglementate. Aceste servicii sunt foarte noi. În România sunt de doi ani de zile. În lume sunt de aproximativ șapte ani. Este normal să existe un decalaj în ceea ce privește cadrul de reglementare. Dacă ne uităm la alte țări, au început deja să își adapteze legislația pentru a defini și serviciile ca Uber. Mai important, dacă ne uităm la recomandările Comisiei Europene, cei de acolo spun foarte clar că serviciile ca Uber, Airbnb, care țin de economia digitală, colaborativă, sunt bune și pentru consumatori și pentru cei care oferă astfel de servicii prin astfel de platforme. Recomandă statelor membre să le reglementeze, să le definească în lege, dar, în niciun caz, să le interzică.

Reporter: Taximetriștii au cerut Guvernului o ordonanță de urgență pentru eliminarea pirateriei, adică a celor care prestează servicii de transport în regim de taxi, cu mașini, microbuze și autocare fără să aibă autorizație. Șoferii Uber au asigurare în caz de accident?

Alexandra Corolea: Și șoferii parteneri Uber și Uber au asigurare. Toate cursele cu Uber, din momentul în care te urci în mașină și până când cobori, sunt asigurate.

Reporter: Ați accentuat puțin mai devreme pe cuvântul fiscalizat, atunci când ne-ați spus despre avantajele pe care Uber le aduce. Taxele și impozitele sunt cerute egale pentru jucătorii din piață de către reprezentanții COTAR. Înțeleg că se plătește. Șoferul partener primește cea mai mare parte din bani, până la 80% din contravaloarea unei curse. El plătește impozit statului pentru acești bani?

Alexandra Corolea: Corect. Pe de o parte, Uber are o entitate înregistrată în România și plătește taxe pentru activitățile pe care le derulează în România. Pe de altă parte, șoferii parteneri colaborează cu Uber doar prin intermediul unei entități fiscale, PFA sau SRL. Plătesc taxe pentru fiecare tranzacție pe care o desfășoară pe platforma Uber. Utilizatorii, după fiecare cursă, își pot downloada, din contul lor, factura fiscală. Am rugat o firmă de consultanță financiară, cu care lucrează o parte din șoferii parteneri Uber, să ne ajute cu un calcul. A reieșit că într-un an, 100 de parteneri Uber, lucrând în regim part time, așa cum face majoritatea, conducând în medie 2 – 3 ore pe zi, plătesc anual peste 300.000 lei în taxe și impozite către stat. Este un serviciu 100% fiscalizat care contribuie la buget.

Reporter: Dar pare totuși că ați exploatat o portiță legislativă și că nu este cadrul reglementat până la capăt pentru astfel de transport de persoane. De unde să vină clarificările?

Alexandra Corolea: Nu am exploatat. Acolo unde găsim un cadrul în care putem să funcționâm și să creștem serviciul, o vom face întotdeauna. Dacă ne uităm în țări ca Franța sau ca Marea Britanie, acolo, dacă ai o mașină îți poți obține o licență de private hire, de închiriere mașină cu șofer, foarte ușor. Plătești o taxă care nu este prohibitivă. Poți să faci asta oricând. Este un cadrul foarte deschis, cu un număr nelimitat. Acolo vom funcționa întotdeauna în cadrul existent. În momentul de față în România nu există un cadru care să permită acest lucru. Ne dorim și suntem pro reglementare. Vrem ca, atât platforma Uber, cât și partenerii noștri, să funcționeze într-un cadru care definește corect serviciile precum Uber. Există și această recomandare a Comisiei Europene. Până la urmă, noi putem să subliniem oportunitatea de a adapta legislația. Am avut nenumărate dialoguri cu autorități centrale, locale. Vom sta tot timpul la masă și vom discuta și vom explica și vom fi foasrte corecți referitor la modelul nostru de business. Vom da exemple din alte țări, dar, până la urmă, reglementarea trebuie să vină de la legiuitori. 

Ascultă AICI precizările Alexandrei Corolea, responsabil cu comunicarea la Uber România