
Cultură
După 70 de ani Ikea renunță la faimosul catalog pe care îl printa anual
ikea-1951-catalog.jpg

Gigantul mondial de mobilă a decis să nu mai printeze tradiționalul catalog, una dintre cele mai importante publicații anual la nivel mondial, din cauză că tot mai puțini clienți îl răsfoiesc și tot mai mulți aleg varianta online. De altfel numai anul acesta cumpărăturile online de pe site-ul gigantului de mobilă au crescut cu 45%.
Konrad Gruss, managing director la Inter Ikea Systems a declarat citat de Reuters că acest catalog a devenit iconic și a fost un factor decisiv care a stimulat achiziționarea produselor și a inspirat clienții. Decizia de a muta catalogul online este “plină de emoție, dar rațională”, mai spune oficialul.

Cel mai mare tiraj al catalogului a fost atins în urmă cu 4 ani când peste 200 de milioane de cataloage IKEA au fost distribuite în mai mult de 50 de țări.
Ultima ediție, cea din 2021, este estimată la 40 de milioane de copii. Prima ediție a catalogului IKEA a fost creată chiar de creatorul gigantului de mobilă, Ingvar Kamprad în 1951. A avut 285.000 de exemplare și a fost distribuită local, în sudul Suediei, locul în care a fost creată compania.
Mutarea online nu oprește și dezvoltarea magazinelor. Cu 445 de magazine în rețea, IKEA a anunțat recent că plănuiește să deschidă alte câteva zeci în curând.