Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


ENTR împlinește un an de la lansare

ENTR a împlinit un an

Sursa imaginii: 
ENTR

La un an de la lansare, ENTR, oferta digitală în șase limbi (franceză, germană, engleză, poloneză, portugheză și română), dezvoltată de France Médias Monde și Deutsche Welle în parteneriat cu instituții media de prestigiu din Europa, a înregistrat peste 40 de milioane de vizualizări video pe YouTube, Facebook, Instagram și Twitter.

Aceste rezultate foarte bune arată susținerea pe care tinerii europeni au oferit-o conținutului propus de echipa editorială a ENTR, formată din jurnaliști care sunt asemenea publicului lor: tineri și europeni.

Problemele de mediu, locuri de muncă, educație, cultură, sexualitate, sănătate, tehnologie, solidaritate... ENTR se ocupă zilnic de marile probleme care îi fac pe tineri să reacționeze și să interacționeze pe rețelele sociale, cu toate diferențele lor, prin intermediul video-urilor declinate sau adaptate în diferite limbi, contribuind astfel la formarea unei „conștiințe europene”.

De la începutul crizei din Europa de Est și a invaziei rusești în Ucraina, ENTR a furnizat conținut pentru a ajuta la înțelegerea cronologiei evenimentelor, a situației ucrainenilor care își părăsesc țara din cauza războiului și a acțiunilor de solidaritate din întreaga Europă.

Marie-Christine Saragosse, Președintă  Directoare Generală  a France Médias Monde: „Într-o lume în care toate punctele de referință par să se schimbe, în care visele par a fi împiedicate, tinerii nu trebuie să renunțe la nimic. ENTR, prin temele pe care le abordează, prin abolirea frontierelor geografice sau lingvistice, deschide porțile puterii pentru o generație care se ridică și care trebuie să preia frâiele și să nu renunțe la idealurile sale pentru un mediu mai bun, pentru civilizație, pentru viața pe pământ... și pentru viața lor de zi cu zi. ENTR, « este un vis modest și nebunesc» pe care îl vom parcurge împreună.”

Peter Limbourg, Director General al Deutsche Welle: „În doar un an, ENTR și-a atins cu mult obiectivul de a fi o ofertă digitală europeană incluzivă care să le permită tinerilor să interacționeze și să își împărtășească opiniile despre ceea ce contează cel mai mult pentru ei. Colaborarea cu mass-media din șase țări europene ne oferă oportunitatea unică de a ne uni expertiza pentru a ajunge la publicul nostru.”

Cristina Dobreanu, coordonatoarea proiectului ENTR în România: „Încă de la început, scopul nostru a fost să aducem laolaltă tineri din diferite colțuri ale Europei care să își spună părerile pe teme care îi interesează sau să arate ce fac ei ca să schimbe colțul de lume în care trăiesc. Iar România nu a dus lipsă de exemple ! Echipa ENTR a adus în atenția comunității subiecte precum problemele legate de mediu, risipa alimentară, meseriile, sănătatea mintală sau educația sexuală, dar și subiecte de actualitate, precum războiul din Ucraina. Suntem o echipă editorială tânără și europeană, iar pentru anul viitor, ne propunem să ne extindem și mai mult comunitatea”.

Partenerii

În afară de Deutsche Welle (Germania) și France Médias Monde (Franța), ENTR are mai mulți parteneri europeni, atât entități publice, cât și private :

Portugalia : RTP (Rádio e Televisão de Portugal) ;

Polonia : RASP (Ringier Axel Spinger Polska - Onet) ;

România : RFI România (Grupul France Médias Monde) și G4 Media (Group 4 Media Freedom and Democracy) ;

Irlanda : Tailored Films ;

Germania : Fondation Genshagen.

ENTR este cofinanțat de către Uniunea Europeană.