Play
Ascultă RFI Romania
Play
Ascultă RFI France
Ascultaţi


Derapaj nemaiîntâlnit în lumea modei: Balenciaga a prezentat fotografii cu copii ținând în brațe ursuleți de pluș ce păreau a fi jucării sexuale

balenciaga_foto.jpg

Campania Balenciaga
Compania și-a cerut scuze că gențile ursuleț purtând aceste bizare accesorii, au fost fotografiate în brațele copiilor.
Sursa imaginii: 
Balenciaga

Scandal uriaș în lumea modei. Casa Balenciaga a șocat cu niște imagini care depășesc ceea ce majoritatea oamenilor consideră artă și modă. Brandul și-a promovat magazinul de cadouri cu o serie de fotografii care înfățișau copii strângând la piept ursuleți de pluș accesorizați cu hamuri, curele și chokere asociate unor jocuri sexuale de pe site-urile pentru adulți. Deși brandul a șters aceste imagini și a prezentat scuze, scandalul nu s-a strins, rămânând următoarea întrebare: ce a fost în capul creativilor de la Balenciaga să pună asemenea obiecte în brațele unor copii?

În comunicatul de presă inițial, citat de CNN,  compania a spus că linia conține „zeci de produse noi, de la articole pentru casă, îmbrăcăminte pentru animale de companie și parfum, de la articole de zi cu zi până la obiecte de colecție în ediție limitată și mobilier la comandă”. Realizate de un fotograf italian  celebru, Gabriele Galimberti, unele imagini din campania Balenciaga Gift Shop prezentau copii îmbrăcați în linia Balenciaga Kids, având în brațe  genți reprezentând ursuleți de pluș îmbrăcați în ceea ce păreau ținute inspirate de BDSM. Aceasta reprezintă o varietate de practici și jocuri erotice care includ, de comun acord, imobilizarea partenerului, plasarea acestuia într-o ipostază umilitoare și sadomasochism.

Compania a postat scuze pe Instagram, anunțând eliminarea campaniei.

„Ne cerem scuze sincer pentru orice ofensă pe care a provocat-o campania noastră de sărbători”, se arată în comunicat. „Gențile noastre ursuleți de urs de pluș nu ar fi trebuit prezentate alături de copii în această campanie. Am eliminat imediat campania de pe toate platformele”.

Răspunsul pe rețelele sociale a fost extrem:  Un utilizator de Twitter a scris, potrivit CNN: „Poate că Balenciaga și-a cerat scuze, dar toată lumea știe că acea campanie a fost aprobată de oameni aflați la cel mai înalt nivel. Aceasta este o strategie de publicitate care încearcă să atragă atenția cu conținut controversat. Nu accept scuzele lor și nu o voi face niciodată. Nu este NICIODATĂ normal să sexualizezi copiii.”

Fotograful Gabriele Galimberti a declarat pentru CNN că nu el a creat conceptul și regia.

„Nu sunt în măsură să comentez [despre] alegerile Balenciaga, dar trebuie să subliniez că nu am dreptul să aleg produsele, modelele sau combinația dintre acestea.”

„În calitate de fotograf, mi s-a cerut exclusiv să iluminez scena  și să fac fotografiile conform stilului meu.”

La câteva ore după ce și-a prezentat  scuzele, Balenciaga a postat o nouă declarație pe Instagram în care își cere scuze pentru afișarea „documentelor tulburătoare” dintr-o campanie separată: brandul postase fotografii cu o geantă aflată lângă documente dintr-un caz de la Curtea Supremă referitoare la legile pornografiei infantile.

"Ne cerem scuze pentru afișarea unor documente neliniștitoare în campania noastră. Luăm această problemă foarte în serios și luăm acțiuni legale împotriva părților responsabile cu crearea setului de articole și includerea articolelor neaprobate pentru ședința foto din campania noastră de primăvară 23", a spus compania.

„Condamnăm ferm abuzul asupra copiilor sub orice formă. Suntem pentru siguranța și bunăstarea copiilor”.

Lăsând la  o parte scuzele, rămân întrebări extrem de importante fără răspuns, scrie Euronews:

Cine a semnat pentru această campanie?

La ce se gândeau creativii și responsabilii Balenciaga?

Există un ordin de restricție pentru ei?