Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Lupta între Apple și Google se mută în industria auto

Companiile Google şi Apple, doi dintre protagoniştii transformărilor din ultimii ani în industria IT, se pregătesc să deschidă un nou front, vizând supremaţia dispozitivelor inteligente cu care sunt dotate mașinile.

Cu vânzări de 80 de milioane de autoturisme şi camionete uşoare în fiecare an, piaţa auto reprezintă o oportunitate uriaşă pentru cele două companii, aflate permanent în căutare de variante de extindere. Iar apariția ”automobilului inteligent” este ocazia așteptată mulți ani.

Astfel că săptămâna viitoare, la expoziţia Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas, Google şi producătorul german de automobile Audi, parte a grupului Volkswagen, vor anunţa că dezvoltă sisteme de entertainment şi informaţii destinate autoturismului, bazate pe sistemul de operare Android, au declarat surse apropiate evenimentului.

De asemenea, Google şi Audi vor anunţa colaborări cu alte companii din industria auto şi sectorul IT, printre care şi producătorul american de cipuri grafice Nvidia, pentru a impune Android ca soluţie software de top în automobilul viitorului, au continuat sursele citate.

Tehnologia pregătită de Google şi Audi ar urma să ofere conducătorului auto şi pasagerilor acces la muzică, navigaţie, aplicaţii şi servicii într-un mod similar cu experienţa de utilizare a smartphne-urilor Android, potrivit aceloraşi persoane.

Apple mizează pe interconectivitate

Anunţul pregătit de Google pentru CES pare reacţia la iniţiativa lansată de Apple în luna iunie a anului trecut, când compania americană a anunţat că iPhone-ul şi alte dispozitive care rulează sistemul de operare iOS va putea fi integrat cu panourile de control ale automobilelor. Până acum, Apple a atras de partea sa producătorii germani de automobile de lux BMW şi Mercedes Benz, dar şi General Motors şi Honda.

Războiul deschis dintre Apple şi Google în zona tehnologiilor digitale, de la smartphone-uri şi tablete la browsere web şi soluţii software, pătrunde astfel pe piaţa auto.

”Automobilul devine dispozitivul mobil suprem. Apple şi Google au văzut asta şi încearcă să-şi găsească aliaţi pentru a-şi aduce tehnologiile în maşină”, comentează pentru Bloomberg un analist al companiei de cercetare Gartner.

Conferinţa anuală Consumer Electronics Show a devenit în ultimii ani cadrul de prezentare a celor mai importante progrese înregistrate în domeniul electronicelor auto, precum tehnologiile de navigare autonomă a automobilului.

CES devine tot mai important pentru producătorii de mașini

Pe lângă parteneriatul cu Google, Audi ar urma să prezinte la CES tehnologii care permit automobilului să preia responsabilităţile conducătorului auto pentru perioade scurte de timp, în anumite condiţii, potrivit unor surse apropiate situaţiei. De asemenea, compania germană ar putea anunţa un calendar privind lansările de noi modele pentru următorii 4-5 ani.

La conferinţa CES de la începutul acestui an, Audi a făcut o demonstraţie cu un automobil care a navigat autonom într-o parcare şi a parcat fără asistenţa unui şofer.

Producătorul american Ford va prezenta de asemenea la CES propriul automobil capabil de navigare autonomă, iar grupul german BMW a invitat de asemenea presa la o demonstraţie.

Totodată, unii producători, printre care General Motors şi Audi, au anunţat că intenţionează să-şi echipeze automobilele cu cipuri celulare 4G, care ar permite maşinilor să se conecteze la internet fără a necesita integrarea cu un smartphone.

GM vrea să echipeze aproape toate modelele pregătite pentru anul 2015 cu acces continuu la internet mobil broadband, a declarat recent directorul de tehnologie al companiei, Phil Abram.

Honda va lansa în scurt timp modele care vor permite conducătorului auto să activeze asistentul iOS Siri prin apăsarea unui buton amplasat pe volan şi să comunice cu aplicaţia Apple prin sistemul audio al automobilului.

Cum facem să nu deranjăm șoferul?

Una dintre caracteristicile cheie ale produselor digitale destinate automobilului este discreţia. Noile tehnologii nu trebuie să distragă atenţia conducătorului auto sau să încurajeze luatul mâinilor de pe volan. Apple pare să aibă un avantaj în această privinţă, după ce a investit semnificativ în sistemul de control prin comenzi vocale Siri, care îi poate citi şoferului un mesaj text sau un email şi poate scrie răspunsul după dictare.

Apple vrea să transforme iPhone-ul într-un centru de control pentru funcţiile digitale ale automobilului şi speră că sistemul va fi prezent anul viitor pe cel puţin 10 mărci de autoturisme.

Surse din domeniu susţin că Google şi partenerii săi preferă altă abordare, optând să ruleze sistemul de operare Android şi aplicaţiile necesare pe computere instalate la bord, fără a necesita integrarea cu alte dispozitive electronice.

Atenţia tot mai mare acordată sistemelor şi serviciilor digitale din automobil subliniază şi provocările cu care se confruntă producătorii auto. Dacă în mod tradiţional achiziţia unui automobil depinde de factori precum consumul de carburant sau puterea motorului, consumatorii care au crescut cu internet şi smartphone-uri au pretenţia să rămână conectaţi şi la drum.