Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Târgul de Turism al României: ce oferte pun pe masă agenţiile?

Consultant romani turism montan pensiuni hoteluri mici.jpg

Cum se va transforma turismul, după coronavirus? (Foto: RFI/Cosmin Ruscior/imagine din Brașov)
Cum se va transforma turismul, după coronavirus? (Foto: RFI/Cosmin Ruscior/imagine din Brașov)

Dacă nu v-aţi făcut încă planuri de vacanţă pentru anul acesta, Târgul de Turism al României vă poate ajuta să vă hotărâţi. Aproape 300 de agenţii şi tour-operatori din 14 ţări expun până duminică la Romexpo, pe o suprafaţă de peste 15 mii de metri pătraţi.

Dincolo de ofertele puse pe masă de agenţiile de turism la târgul de specialitate de la Romexpo, evenimentul este şi o ocazie pentru responsabilii din domeniu să-şi expună viziunea pentru acest sector.

Ministrul Bogdan Trif, de exemplu, ar vrea ca turismul să devină principala industrie a României, cel mai important contributor la PIB-ul ţării.

El nu explică exact cum vrea să realizeze acest lucru, ci se limitează să spună că România are “potenţialul necesar”.

Ministrul subliniază în schimb că există un deficit de 40% în ceea ce priveşte forţa calificată de muncă în turism, dar precizează că din aprilie va începe un “program ambiţios” de formare profesională.

La rândul ei, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism îi cere noului ministru ca acest sector să fie pus pe lista de priorităţi a Guvernului.

"A sosit momentul ca industria ospitalităţii să creeze bunăstare", spune preşedintele recent ales al ANAT, Nicolae Demetriade. El solicită ca întreg Guvernul să considere turismul o ramură prioritară şi să acorde facilităţi pentru investiţii.

 

Ofertele agenţiilor

 

Lăsând în urmă declaraţiile de bune intenţii ale oficialilor şi actorilor din domeniu, ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României vine cu oferte dintre cele mai diverse.

De exemplu, CFR Călători oferă pe perioada târgului o reducere de 45% la biletele de tren pentru unele destinaţii interne şi tichete la jumătate de preţ pentru călătoria în doi, de Dragobete.

Unele agenţii de turism estimează că anul acesta va creşte interesul pentru destinaţia Turcia, care a cunoscut o revenire semnificativă în 2017.

Cipru urmează să devină de asemenea o destinaţie de litoral extern din ce în ce mai solicitată.

Interesul pentru destinaţiile exotice va creşte şi el în 2018. Aici merită remarcată deschiderea turiştilor spre destinaţii mai puţin populare până acum, ca Bora Bora sau Zimbabwe.

Nu lipsesc de la târg ofertele pentru destinaţiile externe clasice pentru turiştii români, precum Grecia, Bulgaria sau Spania, unde există reduceri de până la 30%.

Multe dintre agenţiile prezente la târg oferă pachete ce includ beneficii de tipul plăţii cu vouchere de vacanţă, plata în rate cu carduri de credit sau plata în zece rate pentru oferta “Litoral Marea Neagră”.

Vizitatorii pot cumpăra de asemenea de la Târgul de Turism, la preţuri speciale, genţi de voiaj, cadouri pentru pasionaţii de travel şi servicii de închiriere de transport rutier sau asigurări de călătorie.

Târgul de Turism de la Romexpo ţine până duminică. Programul e de la 10 la 18, mai puţin în ultima zi, când manifestarea se închide la ora 16. Biletul de intrare costă zece lei.