Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


BMW şi Daimler, victime colaterale ale războiului comercial SUA-China

bmw_daimler_razboi_comercial_sua_china.jpg

BMW, prinsă în războiul comercial SUA-China (Sursa foto: pixabay)
BMW, prinsă în războiul comercial SUA-China (Sursa foto: pixabay)

Războiul comercial dintre Statele Unite şi China prinde la mijloc producătorii auto germani. Companiile BMW şi Daimler care deţin fabrici peste Ocean sunt supuse unor presiuni tot mai mari de a-şi diversifica producţia de SUV-uri în afara teritoriului american, ca urmare a tensiunilor comerciale în creştere dintre cele două ţări.

Giganţii auto germani privesc cu îngrijorare la războiul comercial dintre Statele Unite şi China.

Beijingul a propus aplicarea unei taxe de 25% pe exporturile fabricilor auto din SUA, iar acest lucru va afecta aproape 270 de mii de vehicule, în valoare de 11 miliarde de dolari, dintre care maşinile producătorilor germani reprezintă şapte miliarde de dolari.

Altfel spus, companiile auto germane ce deţin fabrici peste Ocean şi-ar putea vedea vânzările scăzând dramatic.

”Aceasta este o taxă suportată de sudul german, nu de Statele Unite. O taxă suplimentară de 25% pentru automobile ar reprezenta un impact negativ de 1,73 de miliarde de dolari direcţionat către sudul german de către China”, explică analişti ai firmei de consultanţă financiar-bancară Evercore ISI.

BMW, de exemplu, cel mai mare exportator de vehicule din Statele Unite, în funcţie de valoare, deţine cea mai mare fabrică a sa în Spartanburg, Carolina de Sud. Compania va suporta un impact de aproape un miliard de dolari, în timp ce tarifele Chinei vor reprezenta un impact de 765 de milioane de dolari pentru Daimler.

BMW produce la uzina din Carolina de Sud mai multe SUV-uri, între care X3, X5 şi X7. Disputa comercială dintre Statele Unite şi China ar putea forţa gigantul auto să transfere producţia unor vehicule cu vânzări mari, cum este X5, în afara teritoriului american, potrivit unei surse de rang înalt din cadrul grupului german.

Transferarea producţiei la altă fabrică ar costa la rândul ei milioane de euro, iar implementarea ar dura luni de zile.

Aproximativ 20% dintre vehiculele BMW vândute anul trecut pe cea mai mare piaţă auto din lume au fost exportate din Carolina de Sud, fiind vorba de circa 100 de mii de automobile. Compania avertizează că escaladarea conflictului comercial americano-chinez ”ar fi dăunătoare pentru toţi acţionarii”.

La rândul ei, Daimler, compania mamă a Mercedes-Benz, se fereşte deocamdată să ofere date exacte privind exporturile sale din Statele Unite în China.

Între alte companii care vor fi afectate de acest război comercial se află Ford, precum şi Tesla, care livrează conform estimărilor 15 mii de automobile pe an în China.

Beijingul a avertizat că va dubla tariful la 50% pentru toate automobilele importate şi alte bunuri fabricate în Statele Unite, ca ripostă la tarifele propuse de preşedintele american, Donald Trump, pentru produse ca vehicule şi componente auto.

621