Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Ford vrea să ajungă din urmă Renault în România

ford_1.jpg

Ford confirmă producţia celui de-al doilea model la fabrica din Craiova
Ford confirmă producţia celui de-al doilea model la fabrica din Craiova
Image source: 
Flickr

Constructorul de mașini Ford confirmă o investiţie suplimentară de 200 de milioane de euro şi adăugarea unui număr de 1.500 de locuri de muncă dedicate producţiei unui al doilea vehicul la fabrica sa din Craiova.

Noul model şi data de start a producţiei acestuia vor fi confirmate în apropierea momentului lansării acestuia, potrivit companiei.

”Ford confirmă producţia celui de-al doilea model la fabrica din Craiova. Noul model se va adăuga producţiei actualei generaţii a SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport şi motorului 1.0 EcoBoost”, se arată într-un comunicat. Ford investeşte în plus până la 200 de milioane de euro la Craiova, astfel că investiţia totală, demarată în 2008, ajunge astfel la aproape 1,5 miliarde de euro. Totodată, vor fi create aproximativ 1500 de noi locuri de muncă, totalul angajaţilor fabricii din Craiova ajungând la 5.900.

Uzina de asamblare a trecut recent prin îmbunătăţiri tehnice semnificative, mai mult de 550 de roboţi fiind instalaţi pentru a spori eficienţa şi calitatea în secţiile de vopsitorie, montaj general şi caroserie.

Odată cu lansarea celui de-al doilea automobil, producţia va înregistra un salt puternic, urcând spre o cadenţă similară cu cea de la Mioveni – adică o maşină ieşită de pe bandă în mai puţin de un minut şi un volum anual de 300.000 de unităţi, adică exact cât este în acest moment şi capacitatea instalată a uzinei.

Iminenta creştere a numărului de vehicule produse de Ford la Craiova subliniază şi mai mult importanţa concretizării proiectelor de infrastructură. Investiţia în viitorul Craiovei este un semn al încrederii pe care Ford o are în angajamentele asumate de guvernul român de a oferi îmbunătăţiri cheie la nivelul infrastructurii şi ameliorări ale structurii logistice, acestea fiind imperios necesare pentru menţinerea competitivităţii globale a operaţiunilor de producţie Ford Craiova. Orice întârziere ar restricţiona semnificativ eforturile pe care Ford şi furnizorii săi le fac pentru a transporta volumul din ce în ce mai ridicat de vehicule şi subansamble.

Un al doilea model va pune enormă presiune pe infrastructura feroviară şi rutieră actuală. Dacă Mioveniul are autostradă până la Bucureşti şi Constanţa şi autostradă dincolo de Sibiu până la Deva, Craiova nu are la mai puţin de 100 km niciun semn de infrastructură rutieră modernă. De mai bine de 10 ani toate guvernele au promis americanilor infrastructură, însă niciuna nu s-a concretizat. Şi mai mult, guvernul actual a tăiat fonduri tocmai de la investiţii. Anul viitor ar trebui demarat, cel puţin teoretic, drumul expres Piteşti-Craiova, însă până acum nicio promisiune făcută de vreun guvern, premier sau ministru al transporturilor nu s-a concretizat la timp.

Noul vehicul se adaugă actualului SUV de clasă mică Ford EcoSport si motorului 1.0 EcoBoost, ambele produse deja la fabrica din Craiova. Noul model şi data de start a producţiei acestuia vor fi confirmate în apropierea momentului lansării acestuia.

”Această nouă investiţie confirmă continuarea evoluţiei gamei noastre de modele interesante produse în Europa şi subliniază totodată transformarea complexului de producţie de la Craiova”, spune Steven Armstrong, preşedinte şi CEO Ford Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. ”Includerea acestui al doilea vehicul în procesul de producţie este o dovadă clară a flexibilităţii operaţionale a fabricii de la Craiova şi reflectă perteneriatele puternice pe care le avem cu furnizorii locali şi cu membrii comunităţii”.

Investiţia totală pe care Ford a implementat-o în operaţiunile sale de producţie din România - inclusiv cele 200 de milioane de euro anunţate astăzi - ajunge la aproape 1.5 miliarde de euro din 2008 încoace, momentul achiziţiei uzinei de la Craiova.

Dacă în 2017 compania recruta pentru Craiova 1.800 de noi angajaţi, este de aşteptat ca planul de recrutări să fie unul şi mai puternic în 2018, având în vedere că de la o producţie anuală de 150.000, cât este estimată în 2018 se va ajunge la 300.000 cu al doilea model.

Acum uzina de la Craiova are peste 4.500 de salariaţi, cel mai ridicat număr din întreaga sa istorie. Pentru a sprijini producţia noului vehicul, Ford România va angaja aproximativ 1500 de operatori de bază şi calificaţi pentru al treilea schimb. Forţa de muncă actuală de la uzina de clasă mondială care asamblează vehicule şi motoare - mai mult de 4400 de angajaţi - va fi astfel suplimentată, totalul ajungând la aproximativ 5900 de angajaţi.

În ultimii doi ani principala prioritae a Ford România a reprezentat-o pregătirea uzinei pentru noul Ecosport produs în prezent. În 2017 uzina a recrutat 1.800 de noi angajaţi şi a ajuns la un total de aproape 4.500 de salariaţi, cel mai mare număr întâlnit vreodată la uzina auto din Craiova.

Ford Craiova, uzina care trimite la export zilnic câte două garnituri de tren cu 250 de maşini fiecare, a depăşit problema lipsei autostrăzilor din România prin tr­miterea pe tren la export a automobilelor fabricate, dar şi aici are întârzieri între şase şi 24 de ore din cauza procedurii trecerii graniţei cu Ungaria. În medie, 14 trenuri pleacă săptămânal de la Craiova pentru a exporta pe calea ferată 90% din producţie, în timp ce restul de 10% pleacă pe camion, atât pentru pieţele externe, cât şi pentru România.

”În acest moment drumul din vama Curtici şi până la Craiova durează 11 ore, iar dacă trenul ratează un slot, poate dura şi 24 de ore. Viteza medie în acest moment este de 15 km/h, iar în urma investiţiilor în infrastructură va ajunge, aşa cum ni s-a promis, la 75 km/h”, a spus John Oldham, preşedintele Ford România, companie care anul trecut a ocupat poziţia a patra în topul exportatorilor, iar anul acesta se va bate pentru poziţia secundă cu Daimler şi uzina Star Assembly de la Sebeş.

În prezent 90% din producţia de la Craiova pleacă la export pe tren, iar 10% reprezintă livrările pe camion plus maşinile vândute local.