Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Nu există nicio criză a alimentelor, asigură producătorii

shoping.jpg

Image source: 
AFP

Federaţia Romalimenta anunţă miercuri că este în permanentă legatură cu ANPC, pentru a aproviziona permanent piaţa cu alimente şi dă asigurări că există stocuri suficiente pentru toate categoriile de alimente, potrivit unui comunicat. De partea sa, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) propune, pe o perioadă determinată, plafonarea prețurilor produselor de strictă necesitate care fac parte din coșul minim de consum lunar - așa cum este el definit de lege - , în scopul protejării cetățenilor, informează autoritatea.

 

"Federaţia Romalimenta este în permanentă legatură cu ANPC, cu directorul general Paul Anghel, pentru a aproviziona permanent piaţa cu alimente sigure, de calitate europeană şi suntem în măsură să vă asigurăm, alături de ceilalţi producători şi de comercianţi, că există stocuri suficiente pentru toate categoriile de alimente, încât să nu înregistrăm sincope", arată federaţia Romalimenta. Romalimenta spune că producătorii fac eforturi pentru a asigura fluxul de materii prime şi ingredientele necesare fabricilor.

"Chiar dacă vânzările la unele marfuri au depăşit aşteptările, atât noi, producătorii, cât şi autorităţile române şi europene suntem la datorie, astfel încât fluxul de materii prime şi ingrediente necesare fabricilor, pe de o parte, cât şi produsele alimentare, pe de altă, să se desfăşoare normal, în ciuda situaţiei deosebite", mai spune Romalimenta.

De partea sa, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) propune, pe o perioadă determinată, plafonarea prețurilor produselor de strictă necesitate care fac parte din coșul minim de consum. ANPC spune că, în contextul pandemiei declanșate de noul coronavirus și a decretării stării de urgență pe întreg teritoriul României, există o creștere substanțială a cererii pentru anumite produse comercializate pe piață, în condițiile în care oferta este în limite normale sau chiar mai redusă decât în mod uzual, așa că propune măsura plafonării prețurilor pentru a preveni comportamentele comerciale incorecte sau ilegale și posibilele creșteri substanțiale de prețuri.

În egală măsură, în magazinele de retail se impune aplicarea unor limite rezonabile privind cantitățile din același produs vândute unei singure persoane, pentru a permite accesul tuturor consumatorilor la respectivul produs și pentru a preveni eventuale sincope în aprovizionare. ANPC îi încurajează pe consumatori să sesizeze, mai ales în această perioadă, toate situațiile neconforme sau practicile comerciale incorecte pe care le constată în magazine, inclusiv eventuale neconcordanțe între prețul unui produs la raft și cel facturat la casa de marcat, sau inadvertențe între prețul unui produs aflat la promoție și cel de referință, precum și altele asemenea, în scopul prevenirii oricăror derapaje care pot interveni în actul comercial într-o perioada de criză.