Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Digitalizarea aduce fiscul mai aproape de contribuabili

ANAF a emis un comunicat de presă despre măsurile întreprinse de Guvern în vederea sprijinirii mediului de afaceri, dar și pentru susținerea conformării voluntare, printre care și o serie de elemente care vizează utilizarea mijloacelor electronice de comunicare. Digitalizarea relației dintre contribuabili și autoritățile fiscale a făcut pași înainte.

Sunt o serie de progrese care au fost realizate în următoarea perioadă:

  • posibilitatea depunerii de documente electronice cum ar fi chestionarele de rezidenţă fiscală prin intermediul spațiului privat virtual (SPV) şi e-guvernare, urmate de emiterea acestora tot prin intermediul SPV.

  • Utilizarea SPV pentru formulare specifice evitării dublei impuneri și acorduri fiscale internaționale (conform OMFP 1830/2020

  • susţinerea contestaţiilor fiscale online prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanţă (la telefon sau prin videoconferinţă). Un exemplu vine săptămâna aceasta de la Direcția Generală de Soluționare a Contestațiilor (DGSC) unde s-a susținut prima contestație fiscală, realizată printr-o videoconferință WhatsApp.

  • Implementarea obligațiilor de plată pentru persoane juridice sau persoanelor fizice autorizate în platforma ghiseul.ro pentru facilitatea îndeplinirii obligațiilor de plată.

  • soluționarea la distanță a solicitărilor contribuabililor de către 900 de inspectori, care au acces la bazele de date necesare desfășurării unor activități specifice (ex. certificate de atestare fiscală, rambursări de TVA).

 

Invitat: Inga Țîgai, director EY România, consultant fiscal.

 

Rubrică oferită de EY (Ernst & Young).

Toate edițiile rubricii Expert în Afaceri: https://www.rfi.ro/tag/expert-afaceri