Mitsubishi Motors se retrage din Europa
mitsubishi.jpg

Conform site-ului "Profit.ro", pentru început, Mitsubishi nu va mai lansa produse noi, după cum precizează planul de reducere a costurilor fixe și eficientizare a companiei.
Alianța Renault Nissan Mitsubishi se va concentra pe piețele din regiunea ASEAN și pe zonele Oceania, Asia de Sud, America de Sud și Africa/Orientul Mijlociu, iar celelalte piețe vor trebui să-și crească profitabilitatea.
Structura de distribuție și producție Mitsubishi a fost înființată în România în 2002, dar marca este prezentă în Europa încă din anii 70.
Pentru 2021, Mitsubishi a decis să închidă și unitățile de producție, fabrica din Olanda fiind vândută unei companii locale.
În prezent, vânzările Mitsubishi în Europa sunt susținute mai ales de SUV-ul hibrid Outlander, dar costurile de marketing și de funcționare fac neprofitabilă aici această marcă. Planul prevede oprirea vânzărilor de produse noi, la finalul actualelor modele existente.
Prin urmare, niciunul dintre automobilele existente acum în showroom-uri nu va mai primi o nouă generație.
Best sellerul - Mitsubishi Outlander, se află într-un moment în care ar trebui să lanseze o nouă generație, modelul actual fiind introdus în 2012.
Proiectele Mitsubishi s-au schimbat drastic în ultimii ani, situația financiară fiind în cădere vizibilă.
De exemplu, la finalul anului fiscal 2019 - 2020, compania a avut o pierdere de circa 200 de milioane de euro, iar pentru anul următor prognozele indică o pierdere de aproximativ 3 miliarde de euro.
În plus, în primul trimestru al actualului an fiscal, compania a avut scăderi de 57% față de anul trecut.
Mitsubishi este controlată de Nissan, care deține 34% din acțiuni, fiind acționar majoritar.