
Economie
Facebook: Rezultate financiare peste așteptări în trimestrul II
facebook.png

Operatorul celei mai utilizate platforme de socializare din lume a raportat o creştere de 11% a veniturilor, cea mai mică din istoria sa, dar cu mult mai mare faţă de avansul de 3% anticipat de analişti, conform datelor IBES transmise de Refinitiv.
Vânzările de publicitate, care reprezintă aproape toate veniturile Facebook, au urcat cu 10%, la 18,3 miliarde de dolari, pentru că oamenii aflaţi în izolare la domiciliu au petrecut mai mult timp online, iar companiile s-au reorientat rapid către comerţul electronic.
Numărul utilizatorilor activi lunar a crescut la 2,7 miliarde, peste estimările inițiale de 2,6 miliarde.
Costurile şi cheltuielile totale ale Facebook au crescut cu 4%, la 12,7 miliarde de dolari, în trimestrul al doilea, comparativ cu estimarea analiştilor, de 12,5 miliarde de dolari.
Compania face recrutări agresive de personal, în trimestrul al doilea angajând 4.200 de persoane, cele mai multe din istoria sa.
Profitul net al Facebook a atins 5,2 miliarde de dolari, respectiv 1,8 dolari pe acţiune, în cele trei luni încheiate pe 30 iunie, față de 2,6 miliarde în perioada similară a anului trecut.
Rezultatele au fost publicate la o zi după ce directorul general Mark Zuckerberg a fost ţinta criticilor într-o audiere a unei comisii din Congresul SUA, alături de şefii Apple, Amazon şi Google, pentru că ar abuza de poziţia dominantă deţinută pe piaţă.