Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Tarom are în plan să disponibilezeze aproape jumătate din angajați până la finalul verii

Tarom intenționează să dea afară jumătate din angajați până la sfârșitul verii. Operatorul naţional aerian deţinut în continuare de statul român are pe masă un plan de restructurare care face parte din programul de ajutor de stat de 190 mil. euro, obţinut anul trecut, pentru a menţine compania pe linia de plutire.

Proiectul de restructurare al Tarom include patru etape, estimate să se deruleze pe 25 de săptămâni.

Una dintre măsuri prevede scăderea numărul de salariaţi, cu 700 până la finalul verii, de la 1.492 în februarie 2021, scrie Mediafax.

Tarom opera la mijlocul anului trecut cu 1 şef la 9 angajaţi, iar la începutul anului se ajunsese la 1 şef la 11 angajaţi. Ţinta este să se ajungă la 1 şef la 16-20 de angajaţi, cum se întâmplă într-o companie similară competitivă.

Compania națională aeriană a luat și alte măsuri în încercarea de a-și reducere cheltuielile.

E vorba despre: trimiterea în şomaj tehnic a 1.000 de angajaţi prin rotaţie, prin reducerea activităţii de la 5 zile lucrătoare la 4 zile, cu scăderea corespunzătoare a salariilor; reducerea costurilor în privința cursurilor de perfecționare a angajaţilor; prin  reducerea numărului de ore de zbor și prin amânarea unor deplasări externe.

De asemenea, Tarom a început să renunţe la o parte din spaţiile închiriate şi a trecut la restructurarea agenţiilor din străinătate şi chiar închiderea lor, proces care se va finaliza în mai 2021. Sunt vizate agenţiile din Austria, Franţa, Germania, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, Turcia şi Ungaria.

Închiderea agenţiilor a devenit o necesitate și pe teritoriul României, mai ales că ponderea vânzărilor online a ajuns la 10% din totalul biletelor de avion cumpărate.

Din cauza pandemiei care a închis graniţele şi a limitat drastic deplasările, companiile aeriene din întreaga lume s-au trezit într-o situaţie fără precedent, fiind ameninţate tot timpul cu falimentul. Germania şi-a salvat compania naţională Lufthansa printr-un ajutor de stat de aproape 10 miliarde de euro, iar KLM-Air France a fost în aceeaşi postură.

În România, guvernul a salvat Tarom şi operatorul Blue Air.