Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Warner Media și Discovery fuzionează într-o tranzacție de 43 de miliarde de dolari

Compania de telecomunicații AT&T a anunțat luni o înțelegere pentru fuziunea unității sale de conținut „WarnerMedia” cu ”Discovery”, vizând ca studioul de la Hollywood să concureze cu giganții media Netflix și Disney, anunță CNBC.

Acest acord ar crea o nouă afacere, separată de AT&T, ce ar putea fi evaluată la 150 miliarde dolari, inclusiv datorii, potrivit „The Financial Times”.

În cazul în care este aprobat de autoritățile de reglementare, acordul anulează efectiv planul AT&T de a combina conținutul și distribuția într-o companie integrată vertical. Companiile au declarat că se așteaptă ca tranzacția să fie încheiată la mijlocul anului 2022.

Totodată, AT&T a declarat că președintele și CEO-ul „Discovery”, David Zaslav, va conduce noua companie, care va avea un nou nume ce va fi anunțat în zilele următoare. Consiliul va fi format din 13 membri, șapte numiți inițial de AT&T, inclusiv președintele, iar Discovery va numi șase membri, inclusiv pe Zaslav.

Este foarte interesant să combini astfel de mărci istorice, jurnalism de talie mondială și francize iconice sub un singur acoperiș și să deblochezi atât de multă valoare și oportunitate”, a spus Zaslav, adăugând că activele AT&T și „Discovery” „sunt mai bune și mai valoroase împreună”.

Grupul AT&T deține „CNN”, „HBO” și „Warner Bros”. după ce a achiziționat „Time Warner”, redenumită în „WarnerMedia”. Canalele „Discovery” includ „Animal Planet”, „TLC” și „Discovery Channel”.

Zaslav a declarat luni că noua companie se va putea diferenția de serviciile de streaming de top precum „Disney +” și „Netflix”, oferind o combinație de știri și sport pe lângă divertisment, cum ar fi „Game of Thrones” și „Harry Potter”.

Aceste două companii cheltuiesc deja 20 de miliarde de dolari pe an pentru conținut, plasându-se în același zonă cu „Netflix”, care cheltuie în prezent aproximativ 17 miliarde de dolari pe conținut pe an. Într-un interviu acordat luni CNBC, Zaslav a spus că are ca scop ca noua sa companie să ajungă la 400 de milioane de abonați în streaming în întreaga lume, în comparație cu cei 100 de milioane de abonați pe care îi au în prezent fiecare dintre cele două companii.