
Economie
Jumătate din cumpărăturile online din Europa de Est au fost făcute în România
cropped-image-woman-inputting-card-information-key-phone-laptop-while-shopping-online_2.jpg

Magazinele online au vândut așadar produse în valoare de 6,2 miliarde de euro în 2021, în creștere cu 11% față de 2020, iar pentru 2022, sectorul este estimat să crească cu 13%, până la 7 miliarde de euro.
Astfel, vânzările realizate în România au reprezentat anul trecut aproape jumătate din totalul realizat la nivelul Europei de Est, estimat la 14 miliarde de euro.
„Raportul Ecommerce Europe reprezintă o confirmare a faptului că România este un hub al comerțului electronic în regiune. Prin soluțiile pe care le-a adus în viețile oamenilor în ultimii doi ani, comerțul electronic și-a demonstrat din plin utilitatea, fiind de multe ori singura soluție accesibilă pentru cumpărături, în timpul restricțiilor,” a declarat a declarat Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online, membră a Ecommerce Europe.
Potrivit acestuia, principalii jucători din piață au realizat investiții semnificative în ultimii ani, pentru a-și spori capacitatea de procesare și viteza de livrare.
La nivel european, comerțul european a înregistrat o creștere de 13% în 2021, ajungând la 718 miliarde de euro.