Jumătate din cumpărăturile online din Europa de Est au fost făcute în România

cropped-image-woman-inputting-card-information-key-phone-laptop-while-shopping-online_2.jpg

Comerț online
Comerțul onlineîn România a atins 6,2 miliarde de Euro în 2020
Sursa imaginii: 
Freepik.com

În România, cifra de afaceri a comerțului electronic a fost estimată la 6,2 miliarde de euro în 2021, potrivit unui raport pregătit de Centrul pentru Perspectivă de Piață al Universității de Științe Aplicate din Amsterdam la solicitarea Ecommerce Europe și EuroCommerce.

 

Magazinele online au vândut așadar produse în valoare de 6,2 miliarde de euro în 2021,  în creștere cu 11% față de 2020, iar pentru 2022, sectorul este estimat să crească cu 13%, până la 7 miliarde de euro.

Astfel, vânzările realizate în România au reprezentat anul trecut aproape jumătate din totalul realizat la nivelul Europei de Est, estimat la 14 miliarde de euro.

„Raportul Ecommerce Europe reprezintă o confirmare a faptului că România este un hub al comerțului electronic în regiune. Prin soluțiile pe care le-a adus în viețile oamenilor în ultimii doi ani, comerțul electronic și-a demonstrat din plin utilitatea, fiind de multe ori singura soluție accesibilă pentru cumpărături, în timpul restricțiilor,” a declarat a declarat Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online, membră a Ecommerce Europe.

Potrivit acestuia, principalii jucători din piață au realizat investiții semnificative în ultimii ani, pentru a-și spori capacitatea de procesare și viteza de livrare.

La nivel european, comerțul european a înregistrat o creștere de 13% în 2021, ajungând la 718 miliarde de euro.