
Economie
E fezabilă o taxă de solidaritate de 1% din cifra de afaceri a marilor companii?
E fezabila taxa solidaritate mari companii.jpg

Taxa de solidaritate dorită de PSD, sub forma unui impozit de 1% pe cifra de afaceri a marilor companii, ar fi o măsură ușor de pus în practică, însă există riscul ca firmele să transfere taxa în prețul produselor, ceea ce înseamnă că într-un final, tot consumatorii vor avea de suferit, spune la RFI analistul economic Dragoș Cabat: ”Este mult mai simplu de implementat, în orice caz și aceasta era soluția când s-a dorit o taxă de solidaritate sau cum o numim noi într-o formă sau alta, da, aceasta era de la început varianta, adică să te legi fie de cifra de afaceri a companiilor mari, fie de profituri (...). Este fezabil, în sensul că este ușor de implementat”.
”Cum se vor replia aceste companii mari, dacă având putere pe piață, vor crește prețurile la produsele lor cu acest 1% și atunci cei care până la urmă vor plăti taxa în mod indirect vor fi tot consumatorii finali, aceasta este o altă poveste (...). Va fi o altă taxă pe consum, care se pune indirect pentru oameni. Aceste mari companii, sigur, o parte dintre ele poate că din rațiuni de competiție foarte mare pe piață vor fi în situația în care să nu poată majora prețurile la produsele sau serviciile lor, dar majoritatea, mai ales fiind companii mari și având o poziție privilegiată pe piață, vor transfera cel mai probabil această creștere de costuri pentru ei, o vor transfera prin majorarea prețului serviciului sau produsului pe care îl oferă”, mai crede el.