
Economie
Apare Renault-ul de 5.000 de euro
Despre cea mai ieftină mașină de la Renault nu se știu deocamdată prea multe, de exemplu numele sub care va fi comercializată. Există puține detalii tehnice care pot da o idee.
Astfel, se știe că mașina care ar urma să fie prezentată miercuri este un vehicul de talie mică, cu un gabarit similar cu cel al modelului Twingo, dar cu cinci uşi şi cu cinci locuri.
Chiar dacă acum Renault ţine secrete detaliile noului autoturism, compania a dat câteva detalii despre el încă din vara trecută. Carlos Ghosn, preşedintele Alianţei Renault-Nissan, spunea atunci că se lucrează deja la o nouă gamă de vehicule care vor asamblate pe o nouă platformă, botezată CMF-A.
Aceasta a fost dezvoltată încă din 2012 la ”Renault Nissan Technology Business Centre”, centrul de inginerie al alianţei de la Chennai, din sudul Indiei. Renault a mai anunţat atunci că noua gamă va fi oferită în mai multe variante de caroserie la un preţ ”foarte competitiv”.
Referindu-se la preţ, șeful de la Renault spunea că piaţa nu doreşte o maşină spartană, ci o maşină modernă, robustă şi elegantă, dar cu un preţ bun, rezultat dintr-o reducere puternică a costurilor.
Noua berlină supermini va fi vândută la un preţ de 5.000 de euro, cu 2.500 de euro mai puţin decât un Logan din Franţa şi va fi produsă mai întâi în India, la uzina din Chennai, inaugurată în anul 2010, unde se mai asamblează Renault Pulse, Scala şi Duster şi Nissan Micra şi Sunny.
Mai târziu, acest ”mini Logan”, cum l-a botezat deja presa din Hexagon, va fi produs şi în Brazilia.
În prezent, grupul Renault domină segmentul de maşini ieftine cu celebrele Dacia Logan, lansată în 2004, Sandero sau Duster şi intenţionează să treacă la următoarea etapă, cea a maşinilor ultra low-cost.
Gama entry, din care face parte şi familia Logan a fost un succes nesperat pentru grupul Renault, iar constructorul francez pare să supraliciteze şi să ofere acum o maşină şi mai ieftină.
În 2013, Renault a depășit pragul de un milion de maşini low cost vândute la nivel global - 1.084.519, iar acest segment a permis constructorului francez să raporteze o creştere a vânzărilor în 2013.
De fapt, anul trecut 41% din vânzările Renault au revenit gamei entry, iar Duster este cel mai vândut model din toată gama Renault.
Cât privește noul model ultra low-cost, care va fi produs în India, Renault intenţionează să înceapă să comercializeze acest vehicul din 2015 la un preţ de aproximativ 5.000 de euro.
Obiectivul grupului francez este că concureze micile vehicule produse de Maruti şi Hyundai pe piaţa auto din India, care înregistrează un ritm de creştere anual de 20%.
Analiștii pieței auto sunt de părere că este posibil ca acest vehicul să vină să îmbogăţească oferta Logan în Europa. În schimb modelul nu are nicio şansă să fie produs în Franţa.
Alianţa Renault-Nissan, al patrulea constructor auto mondial, a vândut anul trecut 8,3 milioane de autoturisme.