Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Pârvan: Privatizarea CFR Marfă nu trebuie făcută la înghesuială, fără prea multă gândire

Privatizarea CFR Marfă nu trebuie făcută doar pentru că se află pe lista FMI, ci trebuie o strategie, o viziune. Aprecierea a fost făcută la RFI de secretarul general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Cristian Pârvan.

Cristian Pârvan cere o strategie pentru privatizarea CFR Marfă: "Dacă nici patrimoniul CFR-ului, care înţeleg că nu e foarte important şi nu preocupă foarte tare ministerul, nu este foarte clar, asta în primul rând... doi: dacă privatizarea CFR-ului se face cam ca toate privatizările din România, numai pentru că e pe lista FMI-ului şi nu avem nici un fel de gândire, dar de ce privatizăm CFR-ul, ce facem după ce l-am privatizat, privatizarea CFR-ului se va alinia în lungul şir al privatizărilor care s-au făcut în România şi care n-au fost în beneficiul României, ci în beneficiul altora".

"Evident că pe o infrastructură la care CFR-ul este obligat să meargă cu 30-40 de kilometri pe oră n-o să poată să fie decât mărirea de taxe şi tarife, pentru că infrastructura rămâne la stat şi a fost neglijată 23 de ani în mod intenţionat. Prin urmare, ce-o să facă CFR Marfă, o să zboare cu vagoanele? N-o să poată să zboare, deci trebuie să meargă pe amărâta asta de infrastructură, în care cheltuim de 23 de ani sute de milioane de euro. Am făcut teoriile pe care doriţi să le menţionaţi din lume, că vom merge cu 160, că vom merge cu 180, iar realităţile sunt cele pe care le vede toată lumea", subliniază secretarul general al AOAR.

"Prin urmare, evident că privatizarea CFR Marfă n-are cum să ducă la mai mult succes decât au avut celelalte privatizări din România, făcute în aceleaşi condiţii, la înghesuială, fără prea multă gândire şi fără prea multă viziune", estimează Pârvan.

 

Contextul

 

Licitaţia pentru pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă va porni de la un preţ de 180 de milioane de euro, iar câştigătorul licitaţiei va fi stabilit la jumătatea lunii iunie, potrivit anunţului de privatizare lansat vineri de Ministerul Transporturilor.

Ministrul Relu Fenechiu afirmă că opt "companii importante" şi-au manifestat până în prezent interesul de a participa la privatizarea companiei.

Confederaţia Cartel Alfa şi Federaţia Mecanicilor de Locomotivă cer Guvernului şi Ministerului Transporturilor să spună care sunt condiţiile referitoare la angajaţi incluse în dosarul de privatizare a CFR Marfă, susţinând că acesta a fost întocmit fără consultarea sindicatelor.

 
Cristian Pârvan, intervievat de Cosmin Ruscior, despre privatizarea CFR Marfă