
Economie
Mărcile private câştigă teren
009-brands.jpg

Mai mult de nouă din zece gospodării din România au cumpărat anul trecut mărci private de pe rafturile supermarketurilor. Dacă până acum creşterea segmentului era influenţată de atragerea de noi cumpărători, în 2012 piaţa a atins o etapă de consolidare, în care au apărut cumpărătorii loiali mărcilor private. Aceştia fie cumpără din ce în ce mai multe categorii, fie cumpără în mod repetat aceleaşi produse.
Studiul GfK arată că cea mai bună dezvoltare se poate vedea în segmentul de produse alimentare, unde mărcile private acoperă 17% din valoarea totală pentru consumul casnic.
Astfel, în 2012 au avut succes mărcile private de caşcaval, iaurt simplu şi cereale. Mărcile private au o prezenţă bună şi în segmentul produselor de îngrijire a casei, unde acoperă 11% din valoarea totală. Cel mai frecvent, produsele din hârtie - şerveţele, şervete de bucătărie, şerveţele umede sau hârtie igienică - sunt vândute sub eticheta “marcă proprie”.
Dacă în 2010 şi 2011, aproximativ 3% din produsele promovate erau mărci proprii, ponderea acestora a urcat la aproape zece procente anul trecut.
Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic în 2012 a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum, prin intermediul cercetării de tip Panel de Consumatori a GfK România, pe un eşantion de 2.200 de gospodării, reprezentativ la nivel naţional.