Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Dacia, în creştere în Franţa

Vânzările de autoturisme Dacia pe piaţa franceză au înregistrat cea mai mare creştere procentuală în primul trimestru. Dacia a vândut în Franţa aproape 47.000 de maşini, în creştere cu 7,3%. Veştile nu sunt însă bune în totalitate pentru că Dacia a înregistrat în luna iunie o scădere de 18,7%.

În Franţa, cota de piaţă a mărcii româneşti, care face parte din grupul Renault, a crescut în primele şase luni ale acestui an la 4,19%, de la 3,48% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Datele sunt însă oarecum nemulţumitoare pentru luna iunie, când Dacia a vândut în Franţa numai 8.200 de autoturisme noi.

În ansamblu, piaţa auto franceză a scăzut în primul semestru cu 11%, la 1,118 milioane de unităţi, de la 1,256 milioane în perioada corespunzătoare din 2012. În iunie, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din Franţa a coborât cu 9%, la aproximativ 225.000 de maşini.

PSA Peugeot Citroen şi Renault au fost lideri de piaţă în primul semestru al acestui an, cu o cotă cumulată de peste 55%, urmate de Volkswagen, cu 12%, şi Fiat, cu 5,25%.

Majoritatea mărcilor au înregistrat scăderi, cu excepţia Dacia (plus 7,3%), Toyota (+4,1%), Kia (+3%), Hyunday (+1%) şi Lexus (+1,3%), care au avut creşteri modeste.

Pentru Peugeot, Renault şi Volkswagen, cei mai mari jucători de pe piaţă, scăderile au fost de 12,9%, 10,2%, respectiv 10,1%.

 

719