
Economie
General Motors, locul unu în industria auto
GM a comercializat în trimestrul al doilea 2,49 milioane de automobile, urmat de Toyota cu 2,48 milioane de unităţi şi Volkswagen, cu 2,39 milioane.
GM şi Ford Motor Co. au anunţat în ultimele zile rezultate financiare peste aşteptările pieţei pentru trimestrul al doilea, în timp ce Toyota a raportat vânzări în scădere, reflectând reducerea cererii din Japonia. Totuşi, Toyota estimează pentru acest an vânzări de aproape 10 milioane de unităţi, prag care nu a fost depăşit niciodată de vreun producător auto.
În prima jumătate a anului, Toyota a reuşit să-şi conserve poziţia de lider, cu 4,91 milioane de autovehicule comercializate, urmată de GM cu 4,85 milioane şi Volkswagen cu 4,7 milioane, potrivit datelor prezentate de companii.
Constructorii auto din Japonia beneficiază de deprecierea puternică a yenului din ultimele luni, care sprijină exporturile. Analiştii estimează că profitul Toyota a crescut cu 48% în trimestrul al doilea, la cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani.
Yenul a scăzut în acest an cu peste 12% faţă de dolar, la 100 yeni/dolar, iar economiştii anticipează un curs de 105 yeni/dolar în trimestrul al patrulea.