Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Dan Suciu la RFI: Situaţia de la CFR Marfă este mai proastă ca niciodată

cfr-marfa.jpg

Privatizarea CFR Marfă ar putea fi anulată.

Consiliul Suprem de Apărare a Ţării nu a emis nicio decizie privind CFR Marfă, membrii Consiliului au avut o discuţie constructivă legată de privatizare. Este concluzia întâlnirii de vineri de la Palatul Cotroceni. Singura care pierde este compania feroviară, aflată într-o situaţie catastrofală, spune la RFI analistul economic, Dan Suciu.

Preşedintele şi premierul au o dispută privind privatizarea CFR Marfă: Traian Băsescu cere ca Victor Ponta să-şi asume responsabilitatea privatizării, iar prim-ministrul solicită avizul CSAT în această chestiune. Preşedinţia a comunicat că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare, după încheierea licitaţiei.

Pe 20 iunie, GFR, companie controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarată câştigătoare în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni.

Acum, potrivit Executivului, neformularea unei poziţii a CSAT în cazul contractului se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat şi restructurarea companiei. Victor Ponta a transmis de mai multe ori în ultimul timp că "dacă CSAT nu avizează privatizarea CFR Marfă", aceasta nu va fi făcută.

Consilierul prezidenţial pentru securitate naţională, Iulian Fota, a declarat pentru Mediafax că Guvernul i-a solicitat preşedintelui Traian Băsescu introducerea pe ordinea de zi a şedinţei CSAT a subiectului CFR Marfă, nu avizarea privatizării, iar CSAT "exact asta a făcut".

Singura care pierde din tot acest foileton politico-economic este compania feroviară, aflată într-o situaţie catastrofală, spune la RFI analistul economic, Dan Suciu.

Analistul economic, Dan Suciu, intervievat de Anca Năstase, despre CSAT si privatizarea CFR Marfă