
Economie
Dacia creşte la vânzările în Franţa
Creşterea vânzărilor Dacia este a treia ca procent înregistrată de un constructor auto pe piaţa franceză. Astfel, peste 60.200 de autoturisme Dacia au fost vândute pe piaţa franceză în perioada ianuarie - august 2013, faţă de 56.200 de unităţi în perioada similară a anului trecut. O creştere procentuală mai mare au înregistrat doar vânzările de autoturisme Fiat (9,8%) şi Lexus (8,3). În schimb, în luna august 2013 comparativ cu luna august 2012 înmatriculările de autoturisme Dacia au înregistrat o scădere de 5,8% până la 5.626 de unităţi.
Un purtător de cuvânt de la Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile a precizat că luna august este în mod tradiţional una în care vânzările de autoturisme sunt la un nivel scăzut, urmând să-şi revină în lunile septembrie şi octombrie.
În total, potrivit datelor brute, înmatriculările de autoturisme noi în Franţa au înregistrat luna trecută o scădere de aproape 11%, până la 85.565 de unităţi. Cu excepţia Renault, General Motors şi Fiat, toate grupurile auto prezente pe piaţa franceză au înregistrat o scădere a vânzărilor în luna august.
Piaţa auto franceză s-a contractat cu 9,4% în perioada ianuarie - august, la 1,4 milioane de autoturisme comercializate, faţă de peste 1,55 milioane în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Vânzările Dacia reduc scăderea grupului Renault
Cota de piaţă a Dacia în Franţa a urcat la 4,47%, de la 3,83% în primele opt luni ale anului trecut.
Marca japoneză Toyota a înregistrat o creştere similară Dacia, însă la un volum mai redus de vânzări. Înmatriculările de maşini Toyota în Franţa au urcat cu 5,8% în perioada analizată, la 48.070 unităţi.
Creşterea Dacia a limitat declinul consemnat la nivelul grupului Renault. Vânzările Renault la nivel de grup au scăzut cu 7,9% în perioada analizată, la 350.286 de autoturisme. Marca Renault a afişat o scădere de 10,4%, la 287.457 de unităţi.
Concernul PSA Peugeot Citroen a avut o scădere de 11,2%, la 426.675 de înmatriculări.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a avut vânzări de 168.972 de autoturisme în Franţa în primele opt luni, în scădere cu 10,7%.
Mărcile de lux au înregistrat scăderi, cu excepţia Lexus, care are însă un volum al vânzărilor mult mai redus faţă de companiile europene.
Astfel, înmatriculările de autoturisme Mercedes-Benz în Franţa au scăzut cu 3,8% în primele opt luni, la 40.484 de unităţi, în timp ce Audi a înregistrat un declin de 6%, la 38.784 de maşini. BMW a scăzut cu 3,1%, la 28.807 de automobile.