Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Începe Salonul Auto de la Frankfurt

Evenimentul toamnei în lumea auto este, incontestabil, salonul de la Frankfurt. A 65-a ediţie are loc între 12 şi 22 septembrie, după două zile de avanpremiere destinate presei. Producătorii din industria auto au anunţat nu mai puţin de 70 de lansări în premieră mondială, salonul fiind deschis oficial de cancelarul Germaniei, Angela Merkel.

Cam toată lumea e de acord că salonul auto de la Frankfurt este cel mai important eveniment de acest gen din Europa. O dată la 2 ani, tot ce contează în lumea automobilistică se adună în Germania. Timp de 10 zile sunt cele mai importante lansări de maşini noi şi sunt testate noi tehnologii.

La ediţia din acest an, potrivit preşedintelui Asociaţiei Germane a Industriei Auto, care organizează evenimentul, la salon vin circa 1.100 de expozanţi cu 159 de premiere mondiale. Dintre acestea, 70 sunt cele ale producătorilor auto.

Dincolo însă de premiere, unele destul de scumpe, altele care vor rămâne în stadiul de proiect sau concept, trebuie remarcată orientarea producătorilor auto spre piaţa cumpărătorilor cu venituri medii. De altfel, firmele auto oferă cumpărătorilor reduceri generoase la salonul de la Frankfurt, chiar dacă există speranţe de stabilizare a pieţei grav afectate de criză.

Oferte peste oferte la modelele mai vechi

În plus, se ştie deja de intenţia de scădere a preţurilor pentru stocurile mai vechi, pe fondul unei cereri încă reduse. De exemplu, un purtător de cuvânt al Renault a declarat că în contextul nivelului scăzut al pieţei din acest an nu este aşteptată o reducere a presiunii asupra preţurilor.

În aceste condiţii, Citroen propune automobilul de oraş C1 la un preţ de sub 8.000 de euro, după deducerea unui aşa numit “bonus verde” de 200 de euro, la care se adaugă o “primă verde” de 3.700 de euro pentru returnarea unui vehicul mai vechi de opt ani.

Ford acordă un discount de 4.100 euro pentru modelul Fiesta, care include o primă de 1.000 de euro în caz de predare a unui vehicul vechi şi încă 1.000 de euro dacă vehiculul are peste 10 ani, astfel că preţul ajunge la 9.490 de euro.

Volkswagen, care de regulă evită să reducă preţurile, nu a scăpat de această tendinţă. La achiziţia unui model Passsat, VW preia un vehicul vechi şi acordă o primă de 1.500 de euro şi un alt rabat de 1.000 de euro, preţul de pornire fiind fixat la 22.030 de euro.

În afara discounturilor tradiţionale, unii constructori nu ezită să aducă şi inovaţii pentru atragerea clienţilor. Astfel, producătorul sud-coreean Kia oferă întreţinerea gratuită a vehiculelor o perioadă de 7 ani, pentru monovolumul Carens. Hyundai oferă asigurare clienţilor francezi pentru pierderea locului de muncă, printr-o indemnizaţie lunară care poate ajunge la 300 de euro, şi oferă serviciu personalizat de consultanţă pentru angajare.

Potrivit analiştilor din piaţa auto, cumpărătorii obţin prin diverse oferte o reducere medie de preţ de 11% la achiziţia unui automobil nou.

În acest tablou, unde se poziţionează Dacia?

Dacia prezintă la Frankfurt versiunea restilizată a SUV-ului Duster. Noul Duster nu este totuşi o revoluţie în domeniu, iar deosebirile se văd în partea frontală, în interior şi la motorizări, fiindcă noul Duster va dispune de motorul de 1,2 litri cu 125 CP. De remarcat faptul că deşi e destul de spartan în organizare, standul Dacia este foarte bine plasat, vecini fiindu-i  Toyota, Peugeot şi Subaru.

Duster are de acum un exterior mai modern şi un interior schimbat, cu tapiţerii noi şi o nouă planşă de bord. SUV-ul are acum şi sistemul MediaNav cu touch-screen, prezent la celelalte modele ale gamei, iar o noutate absolută ţine de prezenţa motorului 1,2 litri TCe 125 CP, în premieră în gama Dacia.