Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Pârvan (AOAR): Privatizarea CFR Marfă va fi probabil un eşec!

parvan-aoar-privatizarea-cfr-marfa-va-fi-probabil-un-esec.jpg

Privatizarea CFR Marfă se îndreaptă spre eşec, crede Cristian Pârvan.

Nu mai există nici o şansă de salvare a privatizării CFR Marfă, declară la RFI secretarul general al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Cristian Pârvan. El susţine că aproape toate privatizările făcute în ultimii 23 de ani în România au eşuat.

Cristian Pârvan nu crede în salvarea privatizării CFR Marfă: "Aşa cum s-a derulat, nu cred că mai există vreo şansă, pentru că sunt foarte multe luări de poziţie oficiale care proferează ameninţări, care în orice caz nu văd cu ochi buni această privatizare cu un om de afaceri român, într-un mod absolut incalificabil. Deci dacă era de orice altă origine era bine, dacă-i român e rău. Ca urmare, probabil că şi această privatizare va eşua".

Secretarul general al AOAR e de părere că "s-a greşit de 23 de ani, pentru că practic, toate privatizările, mai mult sau mai puţin, chiar şi cele mai de succes după părerea noastră sunt eşuate. Ele nu au folosit şi nu folosesc la dezvoltarea economică a României, poate cu excepţia Dacia-Renault, care evident reprezintă un succes şi care ar fi avut o perspectivă negativă, dacă nu se făcea privatizarea uzinei Dacia cu marele constructor Renault. În rest, mai mult sau mai puţin putem să discutăm care a fost avantajul României din privatizările respective. Aşa că se înscrie într-un larg cerc de privatizări din România, care mai mult sau mai puţin reprezintă insuccese ale României şi se vede prin PIB-ul României, prin nivelul de trai, prin veniturile bugetare şi aşa mai departe".

 

Planul B?

 

Ce se va întâmpla în caz de eşec al privatizării CFR Marfă? Cristian Pârvan spune că "nu se va întâmpla nimic spectaculos. Probabil că domnul Gruia Stoica, dacă nu i se dau banii înapoi, probabil că va apela la justiţie. Este evident şi nu ştiu cine poate să plătească 170 de milioane pentru ceva care nu i se poate da ca proprietate. Consiliul Concurenţei după părerea noastră are un rol foarte interesant când discută despre monopol. Păi, despre ce monopol discutăm în Europa, în care la 1 februarie 2013 două ţări europene în urma celui de-al treilea pachet de realizare a pieţei unice europene, respectiv Franţa şi Germania au obţinut derogarea să nu facă separarea între Căile Ferate transport călători, marfă şi infrastructură, proces pe care România a fost obligată în 1998 să-l facă. Deci avem de-a face cu un dublu limbaj generalizat, care evident trebuie suportat şi-l suportă cetăţenii, evident".

Cristian Pârvan, intervievat de Cosmin Ruscior, despre privatizarea CFR Marfă