Direct Jurnale Direct Monde
Ascultaţi


Studiu GFK: Românii, mai optimiști cu privire la evoluția economiei decât europenii

Românii sunt optimiști și anticipează o uşoară creştere a salariilor, dar şi a tarifelor, fapt care ar putea avea o influență favorabilă asupra intenției de consum. Campania electorală îi face mai optimişti şi cu privire la performanţa economică, în contrast cu aşteptările celorlalţi europeni, potrivit unui sondaj realizat de GfK.

Campania electorală îi face pe români mai optimiși cu privire la creșterea economică. Oamenii speră că cel puțin în următoarele luni după alegeri vor beneficia de performanţa economică în creştere. Așteptările privind starea economiei continuă să fie negative, dar au înregistrato creştere constantă pe parcursul acestui an", arată rezultatele studiului GfK privind Climatul de Consum Europa.

Aşteptările românilor privind veniturile au crescut deja cu mult peste media pe termen lung, situându-se la 5,3 puncte (Indicele climatului de consum GFK). Consumatorii români se aşteaptă deci la o uşoară creştere a salariilor şi tarifelor. În iunie indicatorul a atins o valoare maximă de 6,5 puncte, cea mai ridicată valoare înregistrată din noiembrie 2008. Această evoluție a favorizat și dorința de cumpărare.

Pe de altă parte, consumatorii europeni nu sunt la fel de optimişti, în ultimele trei luni aşteptările privind starea economiei au scăzut în aproape toate ţările în care este derulat studiul, cu scăderi substanţiale în unele zone. Tendinţa ascendentă prezentată de aşteptările privind veniturile şi dorinţa de cumpărare pare să fi dispărut şi ea în multe ţări.

Indicele climatului de consum GfK pentru UE (28 ţări) se situează în prezent la 4,2 puncte, comparativ cu 9,1 puncte în trimestrul anterior.

1469