
Economie
Samsung şi Apple domină piaţa smartphone. Profitul Apple, în scădere
default.png

Samsung a vândut în trimestrul al treilea 88,4 milioane de smartphone-uri, în urcare cu 55% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut. Cota de piaţă a companiei sud-coreene a crescut de la 32,9% la 35,2%.
Totodată, vânzările Apple au crescut cu 25,6%, la 33,8 milioane de telefoane, iar cota de piaţă a grupului american a coborât de la 15,6% la 13,4%, estimează Strategy Analytics.
Din China, Huawei a urcat pe locul al treila, cu 12,7 milioane de smartphone-uri livrate în trimestrul al treilea, în creştere cu 67%. Cota de piaţă a producătorului chinez a avansat de la 4,4% la 5,1%.
Locul al patrulea revine companiei sud-coreene LG, cu vânzări de 12 milioane de smartphone-uri, în urcare cu 71%, în timp ce cota de piaţă a crescut de la 4,1% la 4,8%.
Top 5 este închis de producătorul chinez Lenovo, care a vândut 10,8 milioane de terminale în perioada analizată, în urcare cu 68%, şi a avut o cotă de piaţă de 4,3%, faţă de 3,7% cu 12 luni în urmă.
Piaţa smartphone-urilor s-a extins în trimestrul al treilea cu 45%, de la 172,8 milioane la 251,4 milioane unităţi livrate, datorită cererii solide pentru servicii LTE/4G în ţările dezvoltate şi creşterii rapide a vânzărilor pe pieţele emergente, notează compania de cercetare.
Apple – scade cota de piaţă, scade şi profitul
Profitul Apple a scăzut cu 8,6% în trimestrul al patrulea fiscal, încheiat în septembrie, la 7,51 miliarde de dolari, înregistrând al treilea declin consecutiv. În acest timp veniturile au urcat cu 4,2%, la 37,5 miliarde de dolari, susţinute de vânzările noilor modele iPhone 5S şi 5C, relatează Bloomberg.
Vânzările iPhone, care includ şi livrările pe parcursul a circa o săptămână de smartphone-uri 5S şi 5C, au fost de 33,8 milioane de aparate, peste aşteptările analiştilor, de 32,8 milioane.
Compania a comercializat în trimestrul al patrulea 14,1 milioane de iPad-uri, sub estimările de 14,3 milioane. Livrările de Mac-uri au atins 4,6 milioane de computere.
Apple estimează pentru viitorul sezon de al sărbătorilor de iarnă cea mai lentă creştere a vânzărilor din ultimii cinci ani.
Faptul reflectă încetinirea creşterii livrărilor iPhone-urile şi iPad-urile, pe fondul intensificării concurenţei pe o piaţă saturată.
Pentru trimestrul actual, Apple anticipează venituri de 55-58 miliarde de dolari, cu o creştere de 0,9%-6,4% de la 54,5 miliarde de dolari în urmă cu un an. Aceasta ar fi cea mai lentă creştere a vânzărilor în perioada sărbătorilor după 2008, când veniturile au avansat cu 6%. Profitul va fi aproximativ egal cu cel din aceeaşi perioadă a anului trecut.
În 2011 şi 2012, vânzările Apple au crescut în perioada sărbătorilor cu peste 70%.
Apple va începe comercializarea iPad Air la 1 noiembrie, iar pe parcursul lunii va intra pe piaţă şi noul iPad mini.